וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב מכפר קאסם נשאר במעצר: "נלקחו סכיני השכנים"

7.6.2012 / 16:30

בית המשפט האריך בשבוע את מעצרו של מוחמד סרסור, שחשוד ברצח בנו. נציג צוות החקירה התייחס לשאלת המניע של האב: "מחפשים להבין מאיפה זה בא". הסנגור: "מוחמד בדיכאון"

מה מניע אב לרצוח באכזריות את בנו הקטן? ביחידה המרכזית של מחוז מרכז טוענים כי "יש ראיות הקושרות את החשוד לביצוע העבירה", אך לא ברור עדיין מה הביא לכאורה את מוחמד סרסור, תושב כפר קאסם, לרצוח את בנו אנאס בן ה-10, כפי שחושדת המשטרה. מעצרו הוארך היום (חמישי) בפעם השנייה בשבעה ימים בבית משפט השלום ברמלה, והמשטרה מוסיפה לחקור מה עשה האב בשעה שבנו נרצח. מנגד, סנגורו של החשוד טוען כי "לא יתכן שמי שהיה אבא טוב, שטיפל ודאג לילד שלו, יעשה דבר כזה".

מאז נעצר האב, ביום ראשון האחרון, מבצעים בצוות החקירה פעולות רבות, כאשר בין היתר, נלקחו סכינים מבית השכנים של משפחת סרסור, אשר יתכן ששימשו לביצוע הרצח. בשעות האחרונות נחקרת אשתו של סרסור, אמו של אנאס, במשרדי הימ"ר, בתקווה שתשפוך אור על מעשי בעלה. גם ילדיו האחרים נחקרו על ידי חוקרי ילדים, וכן תושבים ושכנים בכפר. כל זאת נעשה בעקבות סתירה לכאורה בין עדותו של האב, שטען כי היה בבית בשעות הגורליות, לבין עדויות לכך שהאב יצא מהבית.

ביום חמישי שעבר, אנאס סרסור סיים לאכול ארוחת ערב, ויצא לבית דודו הצמוד לביתו בשעה 20:00. בסביבות השעה 22:00 הודיע האב על היעלמותו של הבן בתחנת המשטרה בראש העין. בידי צוות החקירה בימ"ר, בפיקודו של ניצב משנה יגאל בן שלום, ישנן עדויות לכך שבין השעה 21:00 ל-22:00, נעדר האב מהבית. על פי העדויות, הילדים האחרים שהיו בבית קראו לאב, אך הוא לא ענה. האב הכחיש זאת בחקירתו, וטוען שבסך הכל שהה בקומה התחתונה. סנגורו, עו"ד אנואר פריג', אמר בדיון בהארכת המעצר כי המשטרה לא עשתה עדיין בדיקת קול על מנת לאשש או להפריך את טענת האב. באמצעות הבדיקה ניתן יהיה לקבוע האם קיימת האפשרות שהאב אכן היה בקומה התחתונה של הבית, ולא שמע את קריאות ילדיו.

"הכתובת היא לא נכונה"

בין היתר, הטיחו החוקרים באב כי הוא אינו בוכה על מות בנו. החוקרים בודקים את עברו של האב וגם אספו נתוני תקשורת על מכשיר הטלפון הנייד שלו, בניסיון למצוא את מיקומו המדויק בשעת הרצח. במשטרה עדיין ממתינים לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות, שתקבע את שעת הרצח. אם ייקבע כי הבן אכן נרצח בין השעות 21:00-22:00, יתחזקו החשדות נגד האב.

נציג צוות החקירה התייחס הבוקר בדיון בהארכת המעצר לשאלת המניע של האב. "מכיוון שאני חושב שברגע שאדם מגיע למצב שהוא רוצח את בנו, דבר שדעתו של אדם לא יכולה לתפוס, אנחנו מחפשים להבין מאיפה זה בא", אמר. עורך הדין פריג' ביקש לשחרר את האב למעצר בית בתנאים מגבילים. "אני חושב שהשחרור כאן מחויב במציאות. אני מבין שיש צורך בחקירה ובהמשך פעולות. אני טוען שההמשך יכול להיעשות כשהחשוד משוחרר", אמר בדיון.

השופט דוד שוהם התיר לנציג המשטרה שלא להשיב על רוב השאלות ששאל הסנגור, מחשש שיפגעו בחקירה. בתום הדיון קבע כי "שוכנעתי כי בנסיבות המקרה כמפורט לעיל קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירה המיוחסת לו. מדובר בחקירה מורכבת שמתקדמת ויש להמשיך לנהל אותה כאשר החשוד נתון במעצר". שוהם הורה להאריך את מעצרו של החשו.

"הכתובת היא לא נכונה", אמר הסנגור לוואלה! חדשות בתום הדיון. "צריך לחפש את המניע. לא יתכן שאב מתפקד, לא עבריין, לא שתיין, שלא הולך עם נשים, יעשה דבר כזה. אלימות מעולם לא הייתה בבית. אנאס היה ילד טוב, ילד אהוד על חבריו ועל משפחתו". עורך הדין פריג' הוסיף כי "מוחמד נמצא בדיכאון. המשפחה בהלם מוחלט, וכך גם כל הכפר. כולם מחכים לראות מה יקרה ומקווים לבשורות טובות. שיימצא מי שעשה את זה. והכי חשוב – לגלות את המניע".

עוד בנושא
במשטרה מעריכים: "המשפחה מסתירה זהות רוצח הילד"
"במהלך החקירה התבססו החשדות נגד האב בכפר קאסם"
צפו: לפני שנעצר בחשד למעורבות ברצח בנו, האב מדבר

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully