וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במהלך החקירה התבססו החשדות נגד האב בכפר קאסם"

הוארך בארבעה ימים מעצרו של מוחמד סרסור, שחשוד במעורבות ברצח בנו. "מדובר באירוע מזעזע. אני וחבריי לא ישנו טוב באותו לילה וגם לא בלילות הבאים", אמר נציג המשטרה

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום ברמלה האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של מוחמד סרסור, אביו של הילד אנאס סרסור, שגופתו נמצאה ביום שישי האחרון. האב, שנעצר אתמול בחשד למעורבות ברצח בנו, הגיע נסער לבית המשפט יחד עם בני משפחה רבים. "שוכנעתי כי קיים חשד סביר כי החשוד ביצע את העבירה המיוחסת לו", אמר השופט בתום הדיון. מהדיון עלה כי קיימות סתירות בגרסתו של האב, בעיקר לגבי הזמן שבין שעת ההיעלמות לדיווח על היעדרותו של הילד.

נציג המשטרה אמר בתחילת הדיון כי "ככל שהתקדמה החקירה התבססו החשדות נגד אביו של הקורבן". נציג המשטרה סירב לענות על השאלה האם בידי המשטרה ראיות שהתגלו על הגופה או בזירה וקושרות את האב לרצח.

במהלך הדיון התברר כי לא נחקרו חשודים נוספים וכי בידי המשטרה יש סרטוני אבטחה ממוסדות סמוכים שתיעדו את שעת הרצח. עם זאת, נציג המשטרה ציין כי החוקרים עדיין סורקים את החומר.

הארכת מעצר של מוחמד סרסור על חשד רצח בנו, יוני 2012. דרור עינב
האב היום בדיון בבית המשפט/דרור עינב

נציג המשטרה הוסיף בדיון כי "מדובר באירוע מזעזע. אני וחבריי לא ישנו טוב באותו לילה וגם לא בלילות הבאים. המשטרה לא ממהרת לעצור במצב כזה. אם הגענו למצב שאביו של הקורבן נעצר, כנראה שהיינו צריכים לעשות את זה".

הסנגור, פריג' אנואר, ציין בדיון כי המשפחה באבל כבד ומתח ביקורת על המעצר. "הוציאו את האב מסוכת האבלים. אנחנו מדברים על אב ששכל את בנו בצורה אכזרית ביותר. האם לא יכלו לחכות ולא ללכלך את שמו של האב ושל המשפחה?".

"אין שום סיכוי שהאבא קשור לרצח"

אנאס בן ה-10 נמצא בלילה שבין חמישי לשישי מוטל ללא רוח חיים, סמוך לביתו שבכפר קאסם, ועל גופו התגלו סימני אלימות. גופת הילד הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

ראש עיריית כפר קאסם, נאדר סרסור, הגיב למעצר ואמר לוואלה! חדשות: "זהו מעצר שווא. זהו מעצר הזוי ובזוי. מה שקורה זה פשוט קרקס. אני מכיר את המשפחה הזו כמו את כף ידי ואין שום סיכוי שהאבא קשור לרצח. דבר כזה לא יקרה אצלנו. האב ישוחרר בסופו של דבר, אם לא היום אז בפעם אחרת. הוא נעצר בגלל הלחץ הנוראי של המשטרה לאור הכישלונות הרבים שלהם. אני קורא למשטרה ללכת ולחפש במקומות אחרים ולא בבית המשפחה של הנרצח".

לאחר מציאת הגופה, שוחח האב עם עיתונאים והציג את גרסתו - עוד טרם הפך רשמית לחשוד. "הילד חזר אמש מבית הספר, והיה אמור ללכת ליום הולדת של בן כיתה שלו חבר שלו. אמרנו לו: 'בסדר, תלך'. ברבע לארבע יצא אנאס מהבית. אמרתי לו: שמונה תהיה בבית, והוא אמר: 'בתשע אני אחזור'. אמרתי שמונה, והוא אמר: 'מתי שהחברים שלי יחזרו – אני אחזור איתם'. הסכמתי. ברבע לשמונה חזר אנאס מחייך ומבסוט. אמרתי לו: 'אני רואה שאתה מזיע. תיכנס למקלחת ונכין לך אוכל'. הוא ביקש שנכין לו טוסט. אמרתי 'בסדר, תיכנס למקלחת ואחרי זה תלך ותקנה גבינה'. הילד עשה מקלחת, ירד, קנה גבינה וחזר. הכנתי לו טוסט, הוא אכל ושאלתי אותו איך הייתה היום הולדת".

האב המשיך לגולל את פרטי שיחתו עם הבן. "הוא היה מבסוט, וסיפר שאבי החבר הרכיב את הילדים על טרקטורון. אחרי שאכל, בערך בשעה תשע ביקש ללכת לבן הדוד שלו, שגר לידי, בן אחי. אמרתי בסדר, לך. פתחתי לו את הדלת והוא ירד. בשעה 22:00, 22:10, יצאתי מהבית לקרוא לו שיחזור. באתי לבית של אח שלי, דפקתי על הדלת. הבת של אחי, בת 14, פתחה את הדלת. שאלתי איפה אנאס, היא אמרה: 'אנאס לא הגיע'. שאלתי 'איפה אחיך?', היא אומרת 'הוא פה'. שאלתי את האח 'אנאס היה, הגיע?' הוא אמר שלא. אשתי ואשת אחי היו באירוע. אז התחלתי לחפש פה מסביב לבית, ובתוכו. אולי חזר, לא חזר. התחלתי להתקשר להורים שלי, להורים של האישה, ולגיסים שלי, והתחלנו לחפש. הגיעו גם מהכפר הרבה אנשים לעזור לנו לחפש".

מוחמד סיכם את דבריו ואמר: "בסביבות 12 אבא שלי אמר לי ללכת למשטרה בראש העין, להגיש תלונה. הלכתי לשם. הגשתי תלונה וחזרתי לפה. אני כל הזמן עם הטלפון, מברר אם מצאו או לא. חזרתי לכאן ורבע שעה אחרי שחזרתי מהמשטרה היה מישהו שאמר שהוא מצא את אנאס". בסיום דבריו, פרץ האב בבכי.

עוד בנושא
צפו: לפני שנעצר בחשד למעורבות ברצח בנו, האב מדבר
רצח הילד מכפר קאסם: האב נעצר בחשד למעורבות
אביו של הילד שנמצא מת: "אמר שהוא הולך לבן דודו"

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully