וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: גבעת האולפנה "תועתק", 50 בתים ייבנו כפיצוי

טל שלו

2.6.2012 / 20:17

נתניהו ימנע מחקיקה להסדרת השכונה בבית אל, ויקיים פסיקת בג"ץ לפינוי חמשת הבתים שנבנו בה. בתמורה , יבנו בהתנחלויות 10 בתים עבור כל בית שיפונה. בכפוף להסכמת היועמ"ש

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן האפשרות לפנות את בתי גבעת האולפנה ולהעבירם לשטח בתחומי המועצה בית אל - כך אמרו הערב (שבת) גורמים בסביבת ראש הממשלה. בסוף השבוע גיבש נתניהו ?נוסחה כפולה? לפתרון התסבוכת המשפטית של חמשת בתי השכונה, לפיה במקביל להעתקת הבתים ייבנו עשרה בתים עבור כל בית שיועתק, ובכך, הסביר נתניהו בסוף השבוע, תחוזק ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. ?מה שיחזק את ההתיישבות זו בנייה?, אמר ראש הממשלה בשיחות בסוף השבוע, על רקע החשש כי חקיקה עוקפת בג"ץ תגרור לחץ בינלאומי חריף, ?על כל אחד מהבתים נבנה עשרה נוספים במקומו. לא יפגעו במפעל ההתיישבות?.

בשטח המועצה המקומית בית אל ישנם 22 דונמים אשר עליהם הוצע בעבר להקים בסיס צבאי, ואשר עליהם ככל הנראה יוצע להכשיר את העברת השכונה. יצוין כי בקרב המתנחלים התנגדו בעבר לכל אפשרות של פינוי הבתים, וכי פיתרון זה הוצע ללא הסכמתם, עד כה, של תושבי השכונה, מה שעשוי להקשות על אופן הפינוי במידה שלא תושג הסכמה.

שכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. ישראל וונדי, ספק 500
לא ייהרסו - יועתקו. הבתים בגבעת האולפנה/ספק 500, ישראל וונדי

בתוך כך, בסביבת ראש הממשלה הדגישו הערב כי הפתרון שמבקש נתניהו ליישם מותנה באישורו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, וכי אם הפתרון המוצע לא יקבל את אישורו - ?כנראה שלא יהיה מנוס מחוק ההסדרה?. ?ראש הממשלה מעדיף להימנע מפתרון של חקיקה?, הסביר גורם בסביבתו את עמדתו של נתניהו לקראת ההצבעה השבוע על חוקי ההסדרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ?כי חקיקה עשויה להחליש את ההתיישבות, ולהוביל לגל ביקורת ולחץ בינלאומי על חקיקה עוקפת בג?ץ וכרסום במעמד הרשות השופטת בישראל".

נתניהו ביקש להגן על המתנחלים מפני תביעות עתידיות

לדברי הגורם, נתניהו גם מעונין להימנע מהריסת הבתים, ובהתייעצויות בסוף השבוע התברר כי פתרון הנדסי הכולל ניסור של בתי השכונה והעתקתם לשטח בתחומי המועצה בית אל הוא אפשרי. במקביל, יבחן היועץ המשפטי אפשרות לבנייה של חמישים בתים נוספים על השטח בתחומי המועצה בית אל - עשרה בתים על כל בית שיועתק.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רה"מ בנימין נתניהו והיועמ"ש יהודה וינשטיין. רויטרס
יסכימו הפעם? נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה, וינשטיין/רויטרס

כמו כן, ראש הממשלה ביקש מוינשטיין לבחון אפשרויות להגן על בתי ההתנחלות מפני תביעות עתידיות הדומות לתביעת הבעלות על הקרקע בגבעת האולפנה, וכן לגבש פתרונות משפטיים שימנעו מתביעות אלו לשמש ?כלי להחלשת וניגוח ההתיישבות?.

גלאון על הקמת 50 הבתים: "פרס לפורעי חוק"

יו?ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, בירכה הערב על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפנות את גבעת האולפנה בבית אל, והוסיפה כי היא "מקווה שכוונתו גם תעמוד במבחן המעשה". עם זאת, גלאון תקפה את כוונתו של נתניהו לבנות 50 בתים נוספים בתחומי בית אל ואמרה כי מדובר ב"פרס למתנחלים פורעי החוק בשטחים, ועידוד לביצוע עבירות נוספות. ראש הממשלה מנחית מכת מוות לתהליך המדיני, מוביל להקמת מדינה אחת, וחושף את ערוותה המדינית של ממשלת האחדות עם קדימה".

לפני כשלושה שבועות פסק בג"ץ בסוגיית שכונת האולפנה, והורה לפנות חמישה בתים שנבנו בה על קרקע פרטית פלסטינית עד ה-1 ביולי. בשל כך, גברו הקריאות במפלגות הימין לחוקק חוק שיסדיר את נוכחותם של תושבי השכונה במקום. מנגד, עמדו חברי כנסת ושרים הקוראים לקיים את פסיקת בג"ץ ולפנות הבתים כדין. גם במשרד הביטחון תמכו בעמדה זו, שהייתה עד לפני כשנה גם עמדת המדינה, אך מאז חזרה בה.

יממה קודם לכן: האוזר מודיע על הקפאת ההליכים

רק אתמול הודיע מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ליו"ר הקואליציה, זאב אלקין, ולחבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי), על הקפאת תוכנית העברת קראווילות מיישובי מפוני גוש קטיף, שאמורות לשמש לפינוי 30 המשפחות משכונת גבעת האולפנה בבית אל, וזאת עד ליום רביעי.

הסיכום הושג בתום שיחות מרתוניות שהחלו בחמישי בערב, בעקבות הכוונה להוביל את הקראוונים בניגוד לסיכום שהושג בין אלקין ואורלב לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבוע שעבר. לפי ההסכם, אמורה הייתה הצעת החוק להידחות עד ליום רביעי, מתוך כוונה להקפיא ההליכים וההיערכות לפינוי התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully