וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל בית ההשקעות החשוד בעוקץ מיליונים הסגיר עצמו למשטרה

30.5.2012 / 11:43

ערן מזרחי, תושב סביון, החשוד כי הוא אחראי להונאה של מיליוני שקלים ממשקיעים, נלקח לחקירה. גם אביו ואשתו נחקרו, שוחררו. "פרשה המזכירה את מעלליו של מיידוף"

ערן מזרחי, מנהל בית ההשקעות מסביון החשוד שנמלט עם כספי משקיעים בניירות ערך, הסגיר עצמו הבוקר (רביעי) לידי המשטרה. הוא הגיע למשרדי מפלג ההונאה בתל אביב, ונלקח לחקירה. מאוחר יותר, הביאו חוקרי המשטרה את מזרחי לביתו כשהוא אזוק בידיו וברגליו. הוא הוכנס לבית כשהוא מלווה בשלושה בלשים ומכסה את ראשו. מחוץ לבית חיכה לו אדם אשר טוען כי מזרחי הונה גם אותו. אביו ואשתו של מזרחי נחקרו גם כן, ושוחררו.

במקביל, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למינוי כונס נכסים למזרחי, על ידי שניים מלקוחותיו, ובקשה למתן צו לעיכוב יציאתו מהארץ. בבקשה מגוללים המבקשים "פרשת מרמה מסמרת שיער, המזכירה את מעלליו של הנוכל הבינלאומי ברנרד מיידוף". לטענתם חייב מזרחי לכל אחד מהם מעל מיליון שקלים.

ביתו של ערן מזרחי בסביון. שלומי גבאי
משקיעים הפקידו בידיו סכומים הנעים בין מאות אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים. ביתו של מזרחי בסביון/שלומי גבאי

על פי הבקשה, מזרחי הציג עצמו בפניהם כמנהל בית השקעות בשם "ערן מזרחי השקעות ופיננסים בע"מ", אשר שינתה בהמשך את שמה ל"סיטדל פיננסים והשקעות בע"מ". על פי הבקשה, מזרחי טען כי יש ביכולתו להשיג למשקיעים תשואה מוערכת של לכל הפחות 1%-1.5% מכספם. הוא הבטיח להם עוד כי הוא ערב אישית לכספם.

המבקשים השקיעו סכומי עתק בחברה, הכוללים את כל חסכונותיהם. את הכספים העבירו, לפי הנחייתו, לחשבון נאמנות מיוחד שפתח עבורם בבנק הפועלים. מחשבון זה, אמורים היו הכספים להיות מושקעים באמצעות בנק בשוויץ. מזרחי שלח ללקוחותיו דרך קבע דו"חות תקופתיים, בהם פירט את התשואות שהשיג עבורם כביכול.

"הותיר הקורבנות במצוקה קשה ובחוסר כל"

שני המבקשים טוענים כי החל מנובמבר 2011, הם פנו למזרחי בבקשות למשוך את כספם, אך בפועל המשיכות הללו לא בוצעו. לטענתם, מזרחי התחמק מבקשות אלה בטענות שונות, וניסה "למשוך זמן", עד לחודש מרץ השנה, אז "נותק עמו הקשר לחלוטין והוא למעשה נעלם מעל פני האדמה". לדבריהם, שיחות עם בני משפחתו העלו כי הוא הונה בסכומים גבוהים אף אותם, עד שנמלט מאימת נושיו.

בבקשה נכתב כי "המבקשים הבינו כי נפלו קורבן למעשה עוקץ ומרמה, וכי המשיב נמלט כשבידיו למעלה ממיליון שקלים מכספיהם, המהווים את מרבית נכסיהם עלי אדמות, והותירם במצוקה קשה ובחוסר כל".

התלונה בנושא התקבלה במשטרה בתחילת השבוע, ומאז פעלה המשטרה בניסיון לאתר את החשוד. היקף העבירות המיוחסות לו הלך מאז והתרחב, עם זרימת תלונות נוספות נגדו לפתח המשטרה. עוד עלה מחקירת המשטרה כי רוב קורבנותיו של האחראי לכאורה ל"עוקץ" היו לקוחות שהכיר באופן אישי.

לדברי חלק מהמשקיעים, שלטענתם רומו על ידי מזרחי, הם חיפשו אותו בביתו שבסביון - אולם לתדהמתם, בזמן שנכחו במקום הבחינו בחברת הובלה פרטית שהגיעה, ככל הנראה על מנת להעמיס את תכולת הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עוד באותו נושא:
מבצע ה"עוקץ" בסביון - כך זה עבד

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully