וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: המדינה תכיר ברבנים שאינם אורתודוכסים

גלעד גרוסמן

29.5.2012 / 18:08

בעקבות עתירת התנועה הרפורמית לבג"ץ, הודיע ויינשטיין כי המדינה תכיר במעמדם של הרבנים ואף תספק להם שכר שווה לזה של האורתודוכסים. "פריצת דרך בקידום חופש הדת בישראל"

מדינת ישראל תכיר במעמדם של רבנים שאינם אורתודוכסיים – כך הודיע היום (שלישי) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, במסגרת עתירה שהוגשה לבג"ץ הדורשת להשוות את התנאים שמעניקה המדינה לרבנים האורתודוכסיים לאלו הרפורמיים והקונסרבטיביים. על פי התחייבותו של ויינשטיין, המדינה תשלם לגופים המעסיקים רבנים לא אורתודוכסיים גובה שכר זהה לזה של שאר הרבנים.

כמו כן הודיע וינשטיין כי בניגוד לעמדת משרד הדתות, מעתה ישמש המונח "רב קהילה שאינה אורתודוכסית" להגדרת תפקידם של הרבנים, שעד כה לא הכירה המדינה במעמדם. הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית שעתרה לבג"ץ בדרישה לממן את משכורותיהם של רבנים לא אורתודוכסיים, בירך על ההחלטה השנויה במחלוקת. "הסכמת המדינה לתמוך בפעילותם של רבנים רפורמיים במועצות האזוריות, תוך הכרה ברורה בהיותם נושאי משרה רבנית, היא פריצת דרך חשובה במאמץ לקידום חופש הדת בישראל", אמר קריב, וציין כי ההחלטה מהווה "בשורה אמיתית למאות אלפי ישראלים הנהנים משירותיהם של הרבנים הרפורמים בישראל".

כמו כן הוסיף קריב כי אמנם מדובר בצעד משמעותי, אולם עדיין ישנם פערים שיש לגשר עליהם בנושא התייחסות הממסד לזרמים השונים ביהדות. "מדובר בצעד ראשון אך משמעותי בדרך להשוואת מעמדם של כל זרמי היהדות בישראל ואנו מקווים כי המדינה אכן תקפיד ליישם את התחייבותה לבית המשפט במלואה", סיכם.

לקריאה נוספת
לפני שלוש שנים: בג"ץ הכריע - המדינה תממן גם גיור רפורמי
קול ברמה: דיון סוער בכנסת סביב הדרת נשים בתחנה
רבני ארה"ב יקבעו: האם הומו יכול להיות רב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully