וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר משה קצב יצא לחופשה ראשונה מהכלא

20.5.2012 / 16:45

נשיא המדינה לשעבר יצא הערב לחופשה מיוחדת של 7 שעות כדי להשתתף בחתונת בנו נועם, לראשונה מאז שהתחיל לרצות עונש של שבע שנים בגין אונס. קצב הגיע לאולם החתונות

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יותם בן-דוד)

האסיר משה קצב, המרצה שבע שנות מאסר בגין אונס ועבירות נוספות, יצא הערב (ראשון) לחופשה ראשונה, כדי שיוכל להשתתף בחתונת בנו, נועם. הוא יצא בצעידה מהירה משער בית הכלא ונכנס למכונית שחורה שהמתינה לו, וסירב להגיב לשאלות עיתונאים. כמה ממלוויו אמרו: "אחלו לו מזל טוב".

עוד בשעות הצהריים, התקהלו בני משפחתו ותומכיו של קצב מחוץ לבית הכלא, כדי לקבל את פניו, בהם רעייתו של קצב, גילה. היא באה לקבל את פניו של בעלה, ואליה התלווה ליאור, אחיו של נשיא המדינה לשעבר. קצב הגיע לאולם האירועים בו תתקיים החתונה, באזור בית עובד. במסגרת תנאי שחרורו קצב לא יצטרך לחתום בתחנת משטרה כפי שעושים לעיתים אסירים שיוצאים לחופשה.

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו לחתונת בנו, מאי 2012. דרור עינב
יצא בלבוש חגיגי. האסיר משה קצב בצאתו מבית הכלא מעשיהו, הערב/דרור עינב

לאחרונה התקבלה בשב"ס חוות דעת חיובית לגבי נשיא המדינה שלעבר, שגובשה במחלקה לבריאות הנפש של השירות, נוכח חוות דעת נוספת שהתקבלה מהמשטרה. לפיה, נקבע כי אין מניעה שקצב יוכל להשתחרר לחופשה. קצב נכלא בחודש דצמבר של השנה שעברה, והחופשה המיוחדת שאושרה לו היא בת שבע שעות בלבד. עם זאת, לא יותר לו לבקר בקריית מלאכי, והוא ייאלץ לשוב לבית הכלא מעשיהו עד השעה חצות.

קצב הסכים ללבוש מדי אסיר כדי להיפגש עם קרוביו

לחוות הדעת שקבעה כי קצב רשאי לצאת מהכלא לחופשה ראשונה ומיוחדת התלווה שינוי חיובי ומסוים בהתנהגותו של קצב. לפני כמה שבועות הסכים, לראשונה, ללבוש מדי אסיר, והותר לו להיפגש עם משפחתו בין כותלי בתי הכלא. זאת, אחרי שבמשך תקופה ארוכה סירב לתנאים שהציב שב"ס, והסכים להיפגש עם בני משפחתו רק במעיל סוהר, דבר שעורר ביקורת נוקבת מצד אסירים וסוהרים כאחד.

בתחילת החודש דחה בית המשפט העליון את בקשתו של קצב לקיים דיון נוסף - בהרכב מורחב - בפסק הדין שניתן לקצב, ובכך למעשה נקבע כי הסיכוי היחיד של קצב להשתחרר מהכלא הוא באמצעות חנינה.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully