וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רוסיה פוטין לא ישתתף בוועידת הג'י-8

רויטרס

10.5.2012 / 12:06

בסוף השבוע הבא תתקיים בארה"ב ועידת 8 הכלכלות הגדולות - הג'י-8. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי ישלח את ראש ממשלתו דמיטרי מדבדב במקומו. פויטין ואובמה ייפגשו ביוני

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לא ישתתף בוועידת 8 הכלכלות הגדולות (G8) וישלח במקומו את ראש הממשלה דמיטרי מדבדב. הוועידה תתקיים בסוף השבוע הבא בקמפ דיוויד, ארה"ב. פוטין, שנכנס לתפקידו רק ביום שני האחרון, הודיע לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי עליו להישאר במוסקבה כדי לקיים פגישות עם שרי ממשלתו. השניים סיכמו כי ייפגשו ביוני במקסיקו.

רבים ציפו לפגישה בין פוטין לאובמה שהיתה אמורה להיערך במסגרת הפסגה לאחר שבאחרונה נתפס אובמה כשהוא אומר למדבדב בפני המצלמות כי הוא יהיה הרבה יותר "גמיש" בנוגע לנושאים רבים כמו הצבת טילים אמריקאים באירופה לאחר הבחירות שייערכו בארה"ב בנובמבר. מדבדב השיב לאובמה כי "הוא יעביר את המסר לוולדימיר".

המתנגדים הפוליטיים של אובמה טענו נגדו כי הוא מפגין חולשה בכל מה שנוגע למדיניות החוץ של ארה"ב וכי הוא ייכנע לדרישות של פוטין. הרפובליקאים בארה"ב טוענים כי פוטין יוביל קו נוקשה יותר נגד ארה"ב לעומת מדבדב.

"התירוץ לביטול ההשתפות יכול להיות לגיטימי", אמרה פיונה היל ממכון ברוקינגס בוושינגטון. "אבל מצד שני, לא אובמה ולא פוטין רצו לקיים את פגישתם הגדולה הראשונה אחרי שפוטין חזר לנשיאות בבית הלבן", הוסיפה. פוטין מצדו מעדיף להיפגש במקום נייטרלי ואובמה חושש כי תמונות שלו עם פוטין בבית הלבן עשויות לפגוע בקמפיין הבחירות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully