וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחקור את בן ארי בשל כרזה עם שופטים בכאפיה"

גלעד גרוסמן

9.5.2012 / 19:27

הנהלת בתי המשפט פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבחן האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת בשל הכרזה שהפיץ, בה נכתב: "אין נאמנות - אין צדק"

הנהלת בתי המשפט פנתה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שיבחן האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) בעקבות כרזות שפרסם ברחבי ירושלים. בכרזות נראים שופטי בית המשפט העליון, אשר דנו בעתירה לפינוי הבתים בגבעת האולפנה בבית אל, כשהם עוטים כאפיות וחיג'אב. על הכרזות, שמציגות את תמונתו של נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, מופיע הכיתוב "אין נאמנות - אין צדק", ובן ארי הוא החתום עליהן.

במכתב שנשלח על ידי היועץ המשפטי של מערכת בתי המשפט, עורך הדין ברק לייזר, נכתב כי "על פניו מדובר בדברי הסתה והמרדה המפורסמים על ידי חבר כנסת המשמש בתפקיד ציבורי. מעבר לכך, הדחת דברי בלע כאלה ושיסוי כנגד בית המשפט העליון המוסד עצמו והשופטים מקוממת ובלתי נסבלת, והיא עולה לכאורה עד כדי עבירה של זילות בית המשפט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזה המדוברת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לייזר הוסיף כי "במערכת בתי המשפט סבורים שיש לראות בחומרה ניסיון ליצור דה לגיטיציה של המערכת המשפטית ושופטיה ולייחס כוונות בלתי ענייניות תוך הכפשת שופטים בשל החלטה שנתנו הנסמכת על שיקול דעתם המקצועי". לדבריו, הדבר חמור במיוחד כאשר הוא נעשה על ידי נושא משרה ציבורית.

ח"כ בן ארי אמר בתגובה כי "לא ברור לי מה פסול בלהלביש כאפיה לשופטים. עצם המחשבה שכאפיה היא סוג של עלבון מעלה חשש שרוח הגזענות הגיע גם להנהלת בתי המשפט". בן ארי הוסיף שהוא מקווה שהמשטרה תפתח בבדיקה והוא ינצל זאת כדי "ללמד את הנהלת בתי המשפט קורס בדמוקרטיה". הוא ציין כי "מוזר שאותם גורמים משפטיים שנלחמים בעד חופש הביטוי למחבלים מבקשים לסתום פיות כשמדובר בביקורת לגיטימית נגד שופטים".

לקריאה נוספת
הסחף נמשך: הצעת חוק נגד שופט ערבי בעליון
בן ארי הציע: "סרט לא יקבל מימון בלי הצהרת נאמנות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully