וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בפרשיית האונס בקריית מלאכי: ראש העירייה, מוטי מלכה

9.5.2012 / 18:39

מעצרו של מוטי מלכה, החשוד בעבירות מין וסחיטה באיומים, שוחד, מרמה והפרת אמונים הוארך בשמונה ימים. מעצרו של בנו, החשוד אף הוא במעורבות בפרשה, הוארך בשלושה ימים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בית המשפט בראשון לציון האריך הערב (רביעי) בשמונה ימים את מעצרו של ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, החשוד בביצוע שורות עבירות מין ובעבירות של סחיטה באיומים, שוחד, מרמה והפרת אמונים. מעצרו של בנו של מלכה, שחר, החשוד בסחיטה באיומים של חבר מועצה הוארך בהסכמתו בשלושה ימים. הדיון בהארכת מעצרם של שמונה חשודים נוספים בפרשה עדיין מתנהל.

כפי שפורסם מוקדם יותר, במרכז הפרשה עומדת אישה שעבדה בעירייה מיוני 2008 עד פברואר 2011, ועל פי החשד ראש העירייה, בכיר נוסף ואנשים אחרים ביצעו בה שורה של עבירות מין, בהן אונס, בעילה תוך יחסי מרות ומעשים מגונים על פני תקופה ארוכה, ובמקומות שונים. כמו כן ראש העירייה חשוד בעבירות של שוחד מיני תמורת הנחה בארנונה, וקבלת דירה מקבלן תמורת הטבות, בה ככל הנראה נעשו חלק מעבירות המין באישה.

ראש העירייה טען בהארכת מעצרו כי הקשר שהתנהל היה בהסכמה וכי האישה "רדפה אחריו". הוא הוסיף כי הוא הפסיק מיוזמתו את הקשר, שהתנהל עד מאי 2010. סנגוריו של ראש העירייה, עורכי הדין ציון אמיר ואבי חימי, אמרו כי "היה מצידה חיזור גורלי ואובססיבי". הם הוסיפו כי "שיערה משערות ראשה לא נפלה, לא היה שום ביטוי לאלימות" וכי "מדובר באדם ישר". עורכי הדין ביקשו לאסור את פרסום שמו בגלל הנזק שייגרם לו מהיותו איש ציבור, אך המשטרה, מנגד, ביקשה מבית המשפט לפרסם את השם לצורכי חקירה, כדי לאפשר לעוד נשים להתלונן עליו.

הארכת מעצר למוטי מלכה ראש עיריית קריית מלאכי החשוד באונס וסחיטה, 20122012. נמרוד סונדרס
מעצרו הוארך בתשעה ימים. מוטי מלכה בבית המשפט בראשון לציון, הערב/נמרוד סונדרס

השופט אמר כי בחן את החשדות בזהירות רבה וכי לגבי עבירות המין "מתקיים התנאי של החשד הסביר שמעלה ראיות לכאורה הרבה מעבר לבעילה אסורה בהסכמה, ועולה חשד לאונס. אינוס הוא מהחמורות שבעבירות". בנוסף אמר השופט כי גם עילת המסוכנות מתקיימת וכי מדובר בעבירות חמורות ביותר של פגיעה בגופה ובנפשה (של הקורבן, מ"ש)". גורם המקורב לחקירה אמר כי החשודים "הפכו אותה לשפחת המין שלהם", תוך ניצול יחסי מרות.

תגובה קצרה מטעם העירייה

ככל הידוע, הפרשה התפוצצה במהלך ישיבת מועצת העיר, שבה הטיחו בכירי העירייה האשמות קשות זה בזה, ומשם הועברו חלק מהפרטים למשטרה. האישה שעל פי החשד נאנסה כבר נחקרה, אולם ככל הידוע, היא לא הגישה תלונה על האונס. החשודים נעצרו בתום חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית - להב 433, בפיקודו של תת-ניצב אבי נוימן, במשך כעשרה חודשים, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי המשטרה. העבירות בוצעו לכאורה לפני תחילת החקירה, וככל הידוע לא נעשו גם במהלכה.

מעיריית קריית מלאכי נמסרו תגובה קצרות בלבד. הדובר, יוסי פרץ, מסר כי משטרת ישראל הגיעה לבתיהם של בכירים בעירייה ועצרה אותם. לדבריו, יותר מזה הוא לא יכול למסור. "ראיתי את זה עכשיו וזה ממש מדהים אותי", סיפר חבר מועצת העיר, שהעדיף בשלב זה לא להזדהות, "קשה להתייחס לסיפור הזה, בלי להבין בדיוק על מה מדובר". סגן ראש העירייה, בוריס בורוכוב, סיפר כי הגיע הבוקר לעירייה והופתע לראות שהגיעה משטרה שביצעה מעצרים. "בינתיים עוד לא הוכח כלום ואני לא יודע כלום. כואב לי תמיד כשקריית מלאכי בכותרות בדברים כאלה, זה לא עושה לי טוב וגם לא לתושבים אבל צריך לחכות ולראות".

הארכת מעצר למוטי מלכה ראש עיריית קריית מלאכי החשוד באונס וסחיטה, 2012. נמרוד סונדרס
"כואב שתמיד קריית מלאכי בכותרות האלה". מלכה בהארכת המעצר, הערב/נמרוד סונדרס

בעיר זועמים על כך שהדברים היו ידועים זמן רב, אולם לא נחקרו על ידי המשטרה וטואטאו מתחת לשולחן. "כל הפרשות שמתגלות עכשיו נרשמו בעיתונות המקומית והיו ידועות לאנשים רבים", אמר אחד התושבים. "השחיתות שמתגלה עכשיו היא רק קצה הקרחון. מדובר בשחיתות שמקיפה תחומים רבים, כולל עבירות בנייה והתנהלות בלתי תקינה במשך תקופה ארוכה". בשבוע שעבר, פוטר מהנדס העירייה לאחר שהתריע במכתב למנכ"ל על עבירות שונות שמתרחשות בעיר. הוא הצביע בעיקר על מתן תשלומים גבוהים בצורה בלתי מבוקרת לקבלנים המבצעים עבודות עבור העירייה.

מלכה מכהן תשע שנים בתפקיד

מלכה משמש בתפקיד ראש העירייה מאז 2003. הוא נבחר לראשונה כמועמד הליכוד ב-2003, ובין היתר התמודד מול ליאור קצב, בנו של הנשיא לשעבר, משה קצב. ב-2008 נבחר מלכה מחדש כמועמד ברשימה עצמאית, ולאחר הקמת מפלגת קדימה הצטרף אליה. הוא נולד ב-1953 במרוקו, וגדל במושב תירוש שליד בית שמש. הוא התגייס לצה"ל ב-1971, סיים את השירות בדרגת סא"ל והתקדם במילואים לדרגת אל"מ. מלכה התגרש מאשתו לפני זמן לא רב, ולשניים יש ארבעה ילדים ו-ארבעה נכדים. אגב, גם משה קצב עצמו כיהן כראש העירייה, בין השנים 1974-1981. כזכור, בדצמבר 2011 החל לרצות בעצמו עונש של שבע שנות מאסר בשל הרשעתו באונס ועבירות מין נוספות.

התקופה האחרונה הייתה מתוחה מאוד בעיריית קריית מלאכי. דיוני המועצה לוו בהתפרצויות והטחת האשמות בין חברי המועצה והושמעו טענות הקשורות לחקירה הסמויה שניהלה המשטרה בחודשים האחרונים כלפי צמרת העירייה".


לקריאה נוספת:
תושבי קריית מלאכי: "פרשת האונס בעירייה - קצה הקרחון"
חשד: בכירים בקריית מלאכי "הפכו אישה לשפחת מין" - וסחטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully