וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרפול: הרצח בטולוז הדגים שימוש ברשת לפשיעה

8.5.2012 / 19:35

נשיא האינטרפול דיבר בטקס הפתיחה של הכנס השנתי שנערך בישראל: "הרשת מאכלסת הפצה של אידאולוגיות אלימות ורדיקליות". המפכ"ל: "מקווה שצרפת תסגיר את דורסי לי זיתוני"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"הרצח המתועב של ארבעה יהודים בטולוז בחודש מרץ האחרון הוא דוגמא טרגית לקרקע הפורייה שהאינטרנט משמש לפשיעה הגלובלית", כך אמר הבוקר (שלישי) נשיא ארגון השיטור הבינלאומי, האינטרפול, קהו בון האוי, בטקס הפתיחה של כנס האינטרפול האירופי השנתי, הנערך לראשונה בישראל. בון האוי הסינגפורי התייחס בנאומו לתופעת פשיעת הסייבר ההולכת וגדלה. לדבריו, ארגוני הפשיעה עוסקים בפיתוח של שווקים מחתרתיים לסחר בלתי חוקי, ומאיימים באופן תדיר על המבנה הדיגיטלי של החברה הגלובלית.

לדבריו, המחזור הכספי השנתי של הפשיעה האינטרנטית מוערך בסכום של 388 מיליארד דולר – סכום העולה על השוק השחור הגלובלי של מריחואנה, קוקאין והרואין יחד. בהתייחסו לרצח בטולוז, אמר הנשיא כי "הרשת מאכלסת הפצה של אידאולוגיות אלימות, קיצוניות ורדיקליות, ומאפשרת למנהיגים רדיקליים להגיע לאוזניים ידידותיות בתוך הקהילות שלנו ממש, ולכל פינה ברחבי העולם".

"אינני צריך לשכנע איש באולם הזה כי הפשיעה הפכה לטראנס-אטלנטית מייסודה, מאז שנכנס האינטרנט לתמונה", הוסיף בון האוי. לדבריו, התנועה הבלתי חוקית ברשת מהווה סכנה לשלטון החוק, לכלכלות העולמיות בתחום של אובדן מסיבי של כספי מסים, לשלומם של בני אדם ולביטחון הכלל-עולמי, על ידי קשרים בין ארגוני פשיעה ותאי טרור. "אנו צריכים ויכולים לעשות יותר במלחמה הבלתי פוסקת בפשיעה חוצת היבשות", ציין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריכים ויכולים לעשות יותר במלחמה הבלתי פוסקת בפשיעה חוצת היבשות". בון האוי ודנינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בביקור היסטורי לכחולי המדים. משטרת ישראל מארחת לראשונה את כנס האינטרפול האזורי השנתי, שמתקיים במלון הילטון בחוף של תל אביב, והוא צפוי להימשך שלושה ימים. בכנס היוקרתי משתתפים כ-200 נציגי משטרה בכירים מ-49 מדינות, שרים, מפכ"לים, משקיפים, נציגי ארגונים בינלאומיים וקציני משטרות מרחבי אירופה, העוסקים בין היתר במצוד אחר גורמי פשע ישראליים הפועלים בחו"ל. טקס הפתיחה התקיים בנוכחותם של יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, וכל סדר הפיקוד של המשטרה.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' נעדר מהאירוע. המפכ"ל דנינו התייחס להיעדרותו של אהרונוביץ', ואמר: "הוא הוזמן, ואני לא יכול לדבר בשמו, אך אני מניח שיש לו עיסוקים נוספים ביום כזה". מהמשרד לביטחון הפנים נמסר כי השר השתתף בוועדת הפנים של הכנסת בנושא חוק הכבאות, ולכן נבצר ממנו להגיע לאירוע החשוב כל כך מבחינת המשטרה.

בנאום הפתיחה שלו, התייחס המפכ"ל לנושא הסגרתם של דורסי לי זיתוני, אזרחי צרפת, ואמר: "יצרנו קשר עם האינטרפול ללא דיחוי והודענו לצרפתים על מקום הימצאם. אנו מקווים שצרפת תיענה לבקשתנו, על אף שבחוק הצרפתי אין הסכם להסגרת אזרחים. ביחד נמצא את הדרך החוקית להתגבר על המכשולים ולהביא למעצר של השניים".

כנס האינטרפול השנתי משמש למשטרות האירופיות זירה מרכזית להתגבשות אסטרטגיית הפעילות בין משטרות שונות בעולם, במלחמתן בפשיעה ובאכיפת החוק. בכנס ילמדו הנציגים ממשטרת ישראל שיטות פעולה לפיענוח פשעים, בין היתר שיטות חדשניות מתחום המעבדות לזיהוי פלילי. בין הנושאים שידונו בכנס, התמודדות עם איומי טרור, פשיעה טכנולוגית, פשיעה כלכלית, טיפול בהסגרות, התמודדות עם תופעת מהגרי העבודה, הפגנות, ארגוני פשע, מלחמה בסמים ועוד.

"הכנס יציב את ישראל במקום אחר בעולם"

ארגון האינטרפול (Interpol Criminal Police Organiztion) הוא ארגון השיטור הבינלאומי, בו חברות 180 מדינות, כולל כמה ממדינות ערב, עמן ישראל אינה מקיימת יחסים דיפלומטיים. האינטרפול מאפשר שיתוף פעולה יחיד מסוגו, חוצה גבולות, בין משטרות וסוכנויות אכיפה בחו"ל. במסגרת פעולתו, הוא מקיים תקשורת בין-משטרתית גלובלית מאובטחת, מאגר נתונים מבצעיים ומאגרי מידע משטרתיים ללכידת פושעים נמלטים ולפענוח פשעים חוצי מדינות ויבשות.
מדינת ישראל הצטרפה לאינטרפול ב-1949. עד שנת 2006, השתייכה ישראל לזרוע האסייתית של האינטרפול, אז עברה להיות חלק מהגוש האירופי. השלוחה המקומית, מדור "אינטרפול והפעלה חו"ל", נמצאת תחת חטיבת המודיעין שבאגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל. מלבד המחלקה המקומית, מפעיל המדור תשעה נציגים ישראלים ברחבי העולם, מתוכם חמישה במדינות אירופה.

בין המצודים הבינלאומיים הגדולים של יחידת האינטרפול במשטרת ישראל, ניתן למנות את הסגרת בועז יונה מאיטליה לישראל, הסגרת אליאור חן מברזיל לישראל, הסגרת זאב רוזנשטיין ואת האחים יצחק ומאיר אברג'יל מישראל לארצות הברית, תפיסת אוסף השעונים הגדול שנשדד ממוזיאון האיסלם בירושלים והוצאת משלחות מז"פ לסיוע וזיהוי חללים בצונאמי בתאילנד וברעידות האדמה בהאיטי ובניו זילנד.

"זאת הזדמנות בלתי רגילה למדינת ישראל להציג את היכולות שלנו כאן למשטרות של מדינות אירופה", אמר לקראת הכנס ניצב יואב סגלוביץ', ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה. "מגיעים לכאן 12 מפכ"לים ממדינות שונות. המפגש והאינטראקציה בין הנציגים הם מה שחשוב כאן. אנחנו גאים על ההזדמנות שנפלה בחלקנו לארח את הכנס הזה, שיציב את ישראל במקום אחר בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully