וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה טוענים: סיירנו בזירה לפני הרצח, הקטטה פרצה רק לאחר מכן

רמי שני

5.5.2012 / 12:00

במשטרת באר שבע דוחים את טענות שכניו של גדי ויכמן, בן 36, שנרצח לפנות בוקר, ככל הנראה אחרי שהעיר לארבעה נערים שהרעישו ליד ביתו. "במוקד התקבלו רק 2 פניות לגבי הרעש"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו)

חקירת הרצח של גדי ויכמן, בן 36 תושב באר שבע, שנדקר למוות לפנות בוקר (שבת) ברחוב בר ניסן בעיר, מתמקדת בשלב זה במאמץ מודיעיני לאתר חשודים במעשה, ככל הנראה ארבעה נערים ונערה.

מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי גדי ומשפחתו חגגו אתמול יום הולדת שנתיים לבתם, כאשר נערים צעקו וקיללו מתחת לביתם. גדי ירד אליהם פעם אחת וביקש מהם להיות בשקט. הוא עלה חזרה לביתו אך הצעירים המשיכו להרעיש לכן ירד אליו שוב ואז התפתחה הקטטה. החוקרים בוחנים שורה של עדויות שנגבו מאנשים שהיו בסביבת האירוע. ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר כי "מדובר ברצח מזעזע, שאסור לעבור עליו לסדר היום".

גדי ויכמן. רפרודוקציה, רמי שני
הנרצח, גדי ויכמן/רמי שני, רפרודוקציה

לטענת המשפחה, המשטרה הוזמנה אך השוטרים הגיעו באיחור, אך במשטרה דוחים את הטענות כי ניתן היה למנוע את הרצח. לדברי השוטרים, בשעות הלילה התקבלו שתי קריאות בלבד מתושבים שהתלוננו על רעש באזור טרם שהחלה הקטטה בה נדקר ויכלר למוות. על פי בדיקת מוקד השליטה במרחב הנגב, נמסר כי אותן קריאות התקבלו מעט לאחר השעה חצות, וכי למקום נשלחו ניידות משטרה וכוח שיטור משולב. קצין משטרה סיפר במהלך הלילה כי לאחר שהתקבלו קריאות התושבים, נשלחו לשכונה גם פקחי העירייה כדי לפעול כלפי הטרדות שונות.

אשתו ביקשה להיפרד ממנו

בדיקת המשטרה העלתה עוד כי קריאות תושבים לגבי קטטה, שמלווה בדקירות בפארק, התקבלו רק לאחר השעה 2:15 לפנות בוקר. מדובר בשתי קריאות, שבעקבותיהן הוקפצו לאזור ניידות משטרה ועל פי הדו"ח שהוגש לחוקרים, הן הגיעו תוך דקות בודדות לשכונה. כשעתיים לאחר האירוע, הגיעה למקום גם מעבדה ניידת לזיהוי פלילי והחוקרים החלו לאסוף ממצאים הקשורים לזירת הרצח.

מאוחר יותר, אשתו של ויכמן, מיכל, שראתה דרך החלון מה קרה לבעלה, ירדה אליו, ויחד עם נערה צעירה, פרצו את הסרטים האדומים בהם סגרה המשטרה את הזירה והגיעו אל גופתו של הגבר. האישה הרימה את הכיסוי מעל ראשו, וקראה כי היא רוצה להיפרד ממנו. שוטרים שהיו במקום, מיהרו אליה, הרחיקו אותה מהגופה והחלו לגבות ממנה עדות ראשונית על האירוע.

"עדים לאלימות גוברת בקרב צעירים"

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', קיים במהלך הבוקר שורה של שיחות עם קציני משטרה וגורמים שונים בעירייה. לדבריו, הוא פועל לקדם חוק שיאסור שתייה במקומות ציבוריים וכי בשלב זה הוא קידם תקנת עזר עירונית בעניין. "לצערי, אנו עדים לאלימות גוברת בקרב צעירים ובני נוער, ברחבי מדינת ישראל. הגיע הזמן, לעשות לזה סוף" אמר דנילוביץ'. "שוחחתי עם מפקד המחוז, ניצב יוסי פריינטי, וסיכמנו לקיים דיון דחוף בנושא. בכוונתי לפנות עוד היום למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו ולדרוש ממנו לתגבר כוחות בסופי שבוע במוקדים המועדים לפורענות". בעירייה ממתינים בשעות אלו להתקדמות החקירה, כדי לבחון דרכי פעולה במסגרות מקומיות, כמו מערכת החינוך וגורמים נוספים.

"זה לא פעם ראשונה שיש כאן רעש בלילות" סיפר אחד התושבים המתגורר בסמיכות לפארק שבו אירע הרצח, "היו גם פעמים שבהן היינו צריכים להזמין לכאן משטרה כדי להשליט סדר".

למקום הגיעו כוחות משטרה גדולים שהחלו לחקור את נסיבות האירוע. מבדיקה ראשונית עולה כי האיש ירד לבקש מנערים שהיו בפארק להנמיך את טון דיבורם, והוא הותקף בידיהם ככל הנראה ונדקר, ואז הנערים נמלטו מהמקום. המשטרה חוקרת אישה שהייתה ככל הנראה עדת ראייה לאירוע.

מפקד מרחב נגב של המשטרה, תת ניצב פרץ עמר, אמר בתום הערכת מצב כי מהפרטים שעלו עד כה מהחקירה נראה שלאזור הוזעקו ניידות בשל הקמת רעש, וכאשר ניידת עם שוטר ופקח הגיעה לפארק, התברר שמדובר באירוע אלום. "לצערנו, אדם קיפח את חייו כתוצאה מהאירוע שקרה כאן", סיפר תת ניצב עמר. ממה שאנחנו מבינים, האיש ירד מביתו לבקש מהנערים שיהיו בשקט, אבל אנחנו נמצאים כרגע בשלבים הראשונים של החקירה ועדיין אין בידינו את כל הפרטים". הנערים החשודים במעשה הספיקו להימלט לפני שהגיעה המשטרה. לדברי תת ניצב עמר, נבדקים מספר כיוונים, והחקירה הוטלה על ימ"ר נגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully