וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע נגד שולה זקן: "בגדה בציבור שהאמין בה"

גלעד גרוסמן

2.5.2012 / 10:45

בשלב הטיעונים לעונש במשפטה של ראש לשכת אולמרט לשעבר בפרשת רשות המסים, דרשה הפרקליטות לגזור עליה עונש מאסר בפועל. "המאבק בשחיתות לא יכול להיות רק בהכרעת הדין"

החל שלב הטיעונים לעונש במשפטה של ראש הלשכה של אהוד אולמרט לשעבר, שולה זקן, בפרשת רשות המסים, והפרקליטות מבקשת לגזור עליה עונש מאסר בפועל. "היא בגדה בציבור שנתן בה אמון", אמר התובע בפרשה, יוחאי בן שמואל, במהלך הדיון. "הנאשמת לא נטלה אחריות ולא הביעה חרטה על מעשיה. אדם שלא מפנים את מעשיו לא יכול לבקש הקלה בעונש".

"במכלול הנסיבות, יש לגזור על הנאשמת עונש של מאסר ממשי מאחורי סורג ובריח. מדובר בהגנה על טוהר השירות הציבורי ועל תקינות עבודת המנהל", ציין התובע. "ניתן לראות במי שעבר עבירה של הפרת אמונים כמי שבוגד בציבור שנתן לו את האמון. בית המשפט צריך להתאים את רמת העונש למציאות החיים. הציבור בישראל התרגל ואדיש לגילויי השחיתות הציבורית".

התובע הוסיף כי עמדת התביעה היא שחומרת העונש צריכה להיות בהתאם לפסיקה של בית המשפט המחוזי והעליון באותה פרשה, בה נגזרו עונשי מאסר על הנאשמים האחרים. "המאבק בשחיתות לא יכול להיות רק בהכרעת הדין", אמר, והוסיף כי יש לקבוע תג מחיר על עבירה זו נגד עובדי ציבור שבגדו באמון הציבור. "עובדי הציבור חייבים לדעת שאם הם עוברים על עבירות אלו, הם ימצאו את עצמם מאחורי סורג ובריח", הדגיש בן שמואל. "הנאשמת הייתה במעמד הבכיר ביותר בלשכת שר האוצר ומעשיה הם ברף הגבוה של עבירה זו".

"לנאשמת ניתן פתחון פה בעיתונות", אמר התובע בהתייחסו לראיונות שערכה זקן בעיתונות לפני כשלושה שבועות. "במסגרת הראיונות, היא השתלחה השתלחות חסרת רסן בתביעה. בנסיבות המקרה, ובהינתן חומרתו הרבה של המעשה והפגיעה החמורה בטוהר המידות, יש לגזור מאסר בפועל. האינטרס הציבורי מחייב ענישה מאחורי סורג ובריח".

הכרעת דין של שולה זקן, פברואר 2012. עומר מירון
"ההסברים שביקשה לספק בעדותה בבית המשפט אינם מתיישבים, לעתים קרובות מדי, עם ההיגיון הבריא והפשוט". זקן ופרקליטה בהכרעת הדין/עומר מירון

פרקליטה של זקן, עורך הדין מיכה פטמן, ציין כי יש לו תחושה של אובדן פרופורציה. "שמענו ביטויים כמו שחיתות. לגבי חומרת השחיתות השלטונית - אין ויכוח, כמן גם לגבי הציטוטים שהתובע ציטט מהעליון, רק אין ספק שמדובר בפרשות חמורות בהרבה, שחיתות מתמשכת, גניבות כספים - לא המקבילה שממנה אדוני אמור לשאוב את ההשראה לגזר דינו", ציין עורך הדין. "עוד דבר ששכח התובע לציין, אנחנו יודעים מיום ההרשעה, שהתביעה תבקש מאסר בפועל, כי עוד לפני שקראה את הכרעת הדין, היא התראיינה והודיעה את זה לכל עם ישראל".

עו"ד פטמן סיפר כי ישב עם התובע, וביקש ממנו לראות תקדים של מאסר בפועל על הפרת אמונים, וזה ואמר שאינו יכול. "אני רק אומר שמבקשים מאדוני, בלי להגיד את זה, עונש תקדימי שמעולם לא הוטל על אדם שהורשע בהפרת אמונים. צריך להגיד את זה ביושר", אמר הפרקליט. "שמענו מהתובע כותרות וסיסמאות. אפילו אנחנו, שישבנו פה באולם ונחשפנו לחלק קטן מאותה פרשה, רואים שזה כונה בתקשורת לא פרשת שחיתות אלא ניסיון השתלטות על רשות המסים. ואת מי ציטטו? את קארשי ובן גור וג'קי מצא, ששיתף פעולה מהרגע הראשון עד הרגע האחרון".

השופט בהכרעת הדין: "גרסתה לא מחזיקה מים"

זקן הורשעה בפרשה לפני כחודשיים, בעבירה של הפרת אמונים. היא הורשעה בכך שכאשר שימשה כמנהלת לשכתו של אהוד אולמרט בעת שכיהן כשר האוצר, נעתרה לבקשתו של אחיה, יורם קארשי, ומנעה פגישות בין אולמרט לראש רשות המסים דאז, ג'קי מצא. זאת, כדי ללחוץ על מצא למנות עובד ברשות לתפקיד בכיר, לבקשת קארשי.

השופט חיים לי-רן קבע בהכרעת הדין כי גרסתה של זקן, שהכחישה את כל האשמות נגדה, "אינה 'מחזיקה מים' ורב הפרוץ בה על העומד". לדבריו, גרסתה של זקן אינה מתיישבת עם עדויותיהם של עדי התביעה ועם מה שנאמר בהאזנות סתר שביצעה המשטרה לאחיה. "ההסברים שביקשה לספק בעדותה בבית המשפט אינם מתיישבים, לעתים קרובות מדי, עם ההיגיון הבריא והפשוט, במקרה הטוב, והם לוקים בהיתממות, או בחמור מכך, במקרה הפחות טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully