וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמל הלאומי של אוסטרליה: הקואלה בסכנת הכחדה

ממשלת אוסטרליה החליטה לצרף את הקואלה לרשימת המינים שעומדים בפני סכנת הכחדה, בתקווה לסייע בשימורה של החייה האהובה. "מקווים שזה יבטיח עתיד טוב מאד לדורות הבאים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

האם אחת החיות האהובות על בני האדם עומדת להיכחד מהעולם? ממשלת אוסטרליה החליטה להכניס את הקואלה לרשימת המינים בסכנת הכחדה במספר מדינות, בתקווה שצעד זה של הגנה בחוק יסייע בשמירה על החייה ההולכת ומתמעטת ביבשת.

זן שספג פגיעה קשה ב-20 השנים האחרונות

"אנחנו מדברים על זן שהוא לא רק אחד הסמלים של אוסטרליה, אלא מוכר בכל העולם", אמר השר להגנת הסביבה באוסטרליה, טוני בורק. "זן שספג פגיעה קשה ב-20 השנים האחרונות ואנחנו לא יכולים לחכות יותר עד שהמצב ישתפר. אז הקואלה עכשיו ברשימת הזנים בסכנת הכחדה באוסטרליה, ואנחנו מקווים שזה יבטיח עתיד טוב מאד לדורות הבאים, כדי להבטיח שנוכל סוף סוף להתאושש מההאטה שנמשכת כבר 200 שנה".

ארגוני בעלי החיים באוסטרליה מותחים ביקורת על כך שהמצב התדרדר עד כדי כך. "ההערכות הרווחות הן שלא יהיו קואלות בטבע עד שהילד שלי יהיה מבוגר", אמר פעיל זכויות בעלי החיים, לינדון שניידרס. "זה התהליך שאנו נמצאים בו. זו תהיה שערורייה. הקואלות היחידות שתוכל למצוא יהיו בגן החיות. זה יהיה כתב אישום נגד היכולת של אוסטרליה להגן על הזן שמסמל אותה יותר מכל".

לטענת שניידרס המדינה אכלסה בעבר כ-10 מיליון קואלות. המחקרים האחרונים מצביעים על כך שמספרם בטבע עומד על פחות מ-80 אלף כתוצאה כתוצאה מהרס אזורי המחיה שלהם, משינויי אקלים, מפגיעת כלי רכב וממחלות. רבים מהם לוקים בקלמידיה – מחלת מים שפוגעת קשות בפוריותם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully