וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מרצ בגבעת האולפנה: "ביזיון לשלטון החוק"

יהושע בריינר

1.5.2012 / 14:57

יו"ר מרצ, ח"כים ופעילים הגיעו לשכונה בה היו אמורים היום להתפנות חמישה מבנים. כניסתם נאסרה ואז אושרה לעשר דקות. ח"כ אריאל: "החלטת המשטרה - תעודת עניות לשלטון החוק"

בכניסה להתנחלות בית אל פרץ הבוקר (שלישי) עימות כאשר חברי הכנסת זהבה גלאון ואילן גילאון ממרצ ביקשו לסייר בשכונת האולפנה שבהתנחלות, ביחד עם כעשרים פעילים נוספים. הפעילים נהדפו על ידי כוחות שיטור גדולים, כולל כח יס"מ שהגיע למקום ומנע את כניסתם. למקום הגיעו גם תושבי ההתנחלות שאחדים מהם אף הזמינו את הפעילים לבקר בביתם ובשכונה. לבסוף, פנתה ח"כ גלאון אל מפכ"ל המשטרה, יונחן דנינו, שהתערב בנעשה והורה על הכנסתם של הפעילים לשכונה.

המשטרה טענה בהתחלה כי מדובר בהתקהלות בלתי חוקית, מאחר שבתיאום עם המשטרה הוחלט רק על כניסת חברי הכנסת ועוזריהם ולא על כניסת פעילים מהמפלגה. למרות זאת, ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי בסופו של דבר "בוצעה במקום הערכת מצב בה נשקלו שיקולים רבים ובהם שמירה על הסדר הציבורי וכניסת הפעילים אושרה".

לבסוף, נכנסו אנשי מרצ לשכונה, אולם למשך עשר דקות בלבד במהלכן שמעו סקירה על התפתחות השכונה. "באנו להביע מחאתנו על ביזוי שלטון החוק ועל כך שהיו צריכים לפנות את המבנים אבל מצפצפים על בג"ץ והמדינה משנה כל מדיניותה", אמרה לוואלה! חדשות יו"ר מרצ, זהבה גלאון. לדבריה, זכותם לבקר במקום הינה חלק מהזכות לחופש הביטוי והמחאה. "לא באנו לחפש עימות או פרובוקציה. מה שמתרחש כאן זו שערוריה והנפת דגל לבן של המדינה אל מול המתנחלים. הצפצוף על החלטת בג"ץ הוא חירוב של שלטון החוק".

בשבוע שעבר פנתה הפרקליטות לדון בעתירה על הפינוי

היום היו אמורים חמשת המבנים בשכונת האולפנה להתפנות בהתאם לפסק הדין של בג"ץ, אולם בצעד חריג פנתה בשבוע שעבר פרקליטות המדינה אל בית המשפט העליון בבקשה לדון מחדש בעתירה. המדינה ביקשה לאפשר לה להסביר בעוד 90 ימים מדוע אין להרוס את המבנים. מדובר בחזרה מהודעת המדינה כי חמשת המבנים הוקמו על קרקע פרטית של פלסטינים מהכפר הסמוך דורא אל קרע.

המתנחלים הגדירו את כניסת חברי הכנסת למקום כפרובוקציה ואת העימותים כ"קשים". ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר כי "החלטת המשטרה לאשר את כניסת פעילי השמאל הקיצוניים לעורר פרובוקציות בתוך היישוב בית אל, לאחר שהתעמתו בכוחניות עם המשטרה, הינה תעודת עניות לשלטון החוק שמאפשר לפורעי סדר להפר את שגרת חייהם של אזרחים שמופקרים שוב ושוב על ידי כוחות הביטחון".

עוד באותו נושא
מרצ הצטרפה לעתירה על פינוי שכונת האולפנה
המדינה: לשנות מדיניות הבנייה, צריך לראות את התמונה הכוללת
"אם יפנו בבית אל, מחר זה יהיה אריאל וירושלים"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully