וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה: ביטול הפינוי בבית אל - חורבן לשלטון החוק

גלעד גרוסמן

1.5.2012 / 0:01

עשרות בכירים לשעבר בממשלה ובמערכת המשפט וכן אנשי אקדמיה בולטים חתמו על עצומה, שתתפרסם היום, נגד החלטת בג"ץ לדחות הפינוי בבית אל. "איום על עתיד הדמוקרטיה"

לפני שנה הודיעה המדינה כי תפנה עד היום (שלישי) חמישה בתים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית בשכונת גבעת האולפנה בבית אל. בסוף השבוע האחרון הגישה המדינה לבג"ץ, שכבר נתן פסק דין בעתירה, בקשה לדחיית הפינוי על מנת לאפשר לה לבחון מחדש את "סדר העדיפויות" לביצוע צווי הריסה ברחבי יהודה ושומרון.

בעקבות בקשת המדינה תתפרסם היום עצומה, שבה נכתב, בין השאר, כי "הפרת התחייבות לבית המשפט העליון, והבקשה לבטל פסק דין סופי שלו, הם צעדים חמורים ומסוכנים, חסרי תקדים, המהווים חורבן לשלטון החוק ופגיעה קשה במעמדו של בית המשפט". עוד נכתב כי "הדבר חמור במיוחד כשהוא נעשה על ידי ממשלת ישראל ובהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, המחויבים בנאמנות למדינת ישראל ולחוקיה. אי קיום פסקי דין וביטולם בדיעבד מאיימים על עתיד הדמוקרטיה בישראל, כי אם כללי המשחק הדמוקרטי לא חלים על כולם, ייתכן שלא יחולו כלל".

"נסיון התערבות בוטה"

בין החותמים על העצומה נמצאים היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מיכאל בן יאיר, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס סביונה רוטלוי, פרופ' מרדכי קרמניצר, המשנה לשעבר ליועץ המשפטי לממשלה יהודית קרפ ומחברת "דו"ח המאחזים", עו"ד טליה ששון. כמו כן חתומים על העצומה מספר אנשי אקדמיה בולטים, בהם הפרופסורים גד ברזילי, אייל גרוס, איל בנבנישתי ופרנסס רדאי.

מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל נמסר בתגובה לפרסום העצומה כי "מדובר בעצומה פוליטית שמטרתה לנסות ולהשפיע באופן פסול ולא ראוי על בג"צ. הענין חמור במיוחד מאחר ומודעה דומה פורסמה ע"י קבוצה זו גם לפני חודש בענין מיגרון, ערב ההכרעה בבג"ץ. זה נסיון התערבות בוטה בהליך המשפטי". עוד נמסר כי העובדה שחלק מחותמי העצומה הינם שופטים בדימוס, לצד היועץ המשפטי לשעבר, "מחזקת את הטענות על הטיה פוליטית מצד מערכות הפרקליטות ובית המשפט, ומעוררת חשש כבד לטיב השיקולים שהנחה בעבר את החותמים כשמילאו תפקידים רמים בעולם המשפט".

בתוך כך, למרות שהתאריך שבו התחייבה המדינה לפנות את הבתים כבר הגיע, בג"ץ טרם התייחס לבקשה לדון מחדש בעתירה. עד כה לא ניתנה החלטה המתייחסת לבקשה ולא נקבע מועד לדיון בה. מסתמן כי בשלב זה אין בכוונת המדינה לאכוף את צווי ההריסה עד שבית המשפט יכריע בבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully