וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תבקש לדחות הפינוי בבית אל, בגין: "להימנע ממחיר הטעות"

אחרי שבישיבת השרים הוחלט לבקש מבג"ץ לדחות את פינוי השכונה שתוכנן ל-1 במאי, צפויה היום המדינה להוציא לפועל את המהלך. ח"כ פלסנר: "הפייגלינים ממשיכים להכתיב סדר יום"

מה יעלה בגורלה של גבעת האולפנה? המדינה צפויה לפנות היום (שישי) לבג"ץ בבקשה לדחות ב-90 יום את פינוי השכונה בבית אל, שתוכנן ל-1 במאי – יום שלישי הקרוב. זאת, לאחר שבתחילת השבוע קיימו שרי פורום השמינייה ושרים נוספים ישיבה מיוחדת, שבסופה הוחלט הדבר.

"אנחנו מבקשים דחייה של שלושה חודשים כדי לאפשר חשיבה מחדש על אפשרויות שונות שעשויות לעמוד בפנינו", אמר בראיון לרשת ב' השר בני בגין, המשתייך לצוות השרים לענייני התיישבות. הוא ציין כי לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה עתירה של תושבים משכונת האולפנה, על פיה הם רכשו את הקרקע כדין.

שכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. ישראל וונדי, ספק 500
שכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012/ספק 500, ישראל וונדי

בגין הוסיף כי "אם יתברר בסופו של דבר שאכן הרכישה נעשתה כדין – אז מחיר הטעות של הסרת המבנים למרות זאת יהיה מחיר גבוה מאוד שכדאי להימנע ממנו. לדוגמה, אם במגרון ישנם מבנים יבילים ויש מחלוקת – אז ניתן בקושי מועט להתיק אותם, באופן זמני, למקום אחר, ואם יוחלט שהרכישה כשרה – להחזיר אותם למקומם. פה מדובר בחמישה בתים בני שלוש קומות שמאכלסים 30 משפחות. מחיר הטעות יהיה הרבה יותר גבוה".

"הריסת השכונה היא דבר הזוי"

שכונת האולפנה כוללת 14 בניינים, בהם מתגוררות 84 משפחות. סלע המחלוקת הוא חמישה בניינים מתוכם, הכוללים 30 דירות, בהן מתגוררים 60 בוגרים ו-160 ילדים, לגביהם הגיש תושב פלסטיני עתירה לבג"ץ, לפיה מדובר בקרקע פרטית שלו.

בישיבת השרים המיוחדת שנערכה השבוע אמר השר משה (בוגי) יעלון כי "צריך למצוא פתרון שמונע פינוי. לא הגיוני ולא צודק לפנות את השכונה". הוא חזר על עמדתו התקיפה אותה השמיע קודם לכן, כשאמר שפינוי השכונה עשוי להוביל לפירוק הממשלה. גם שר החינוך, גדעון סער, לא מסתיר את התנגדותו לפינוי ואמר כי "הריסת השכונה היא דבר הזוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משה (בוגי) יעלון ובנימין זאב בגין בפתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
"פינוי עשוי להוביל לפירוק הממשלה". יעלון ובגין/מגד גוזני

לצד זאת, נשמעו היום לא מעט דברי ביקורת על בקשתה הצפויה של המדינה מבג"ץ להקפיא את הפינוי. חבר הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) אמר כי "נתניהו שוב מנסה לדחות את הקץ ברגע האחרון, משום שאיננו מסוגל לעמוד בלחץ של עשרות אלפי אנשי הימין הקיצוני שהתפקדו לליכוד. הפייגלינים ממשיכים להכתיב את סדר היום בליכוד, תוך שמרותו של שלטון החוק נסדקת. בשנה ה-65 לעצמאותה, מדינת ישראל ראויה למנהיגות מכבדת חוק. קדימה תטרפד במושב הקרוב את כל הניסיונות לעקיפת בית המשפט".

גם יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון, תקפה את המהלך ואמרה כי ממשלת נתניהו מבזה את שלטון החוק. "לאחר שבג"ץ גלגל את המדינה מכל המדרגות כשביקשה לדחות את ביצועו של פסק דין מגרון, כעת הממשלה מבקשת לצפצף על פסק דין חלוט בעניין גבעת האולפנה". לדבריה, היועץ המשפטי לממשלה לא מצליח לאכוף את החוק על ממשלת נתניהו והוא ממשיך להתנהג כמו עורך דין פרטי שאמור לטהר כל שרץ.

לקריאה נוספת:
המדינה תבקש מבית המשפט לדחות פינוי גבעת האולפנה
תושבי בית אל: "להכשיר את השכונה ולא לבקש טובות"
השר סער: "הריסת הבתים בבית אל - דבר הזוי"

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully