וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מהחשודים בקריסה בהר הרצל שוחררו למעצר בית

23.4.2012 / 18:28

מפיק האירוע, אלכס סלע, יישאר בביתו למשך שבוע, בעוד שיועץ הבטיחות צוקר והמהנדס ורשבסקי ירותקו לעשרה ימים. הערב תתקיים חזרה כללית, צפו בתמונות גשר התאורה החדש

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן)

בית משפט השלום בירושלים שיחרר היום (שני) למעצר בית את המעורבים בקריסת גשר התאורה במהלך הכנות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, שבגינה נהרגה סגן הילה בצלאלי. המהנדס, אורן ורשבסקי, ויועץ הבטיחות איציק צוקר, ישוחררו למעצר בית בן עשרה ימים. מפיק האירוע, אלכס סלע, יישאר בביתו למשך שבעה ימים. על כולם גם נאסר ליצור קשר עם המעורבים הנוספים בפרשה למשך 30 יום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרו הוארך בשבוע. המפיק סלע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר שוחרר לביתו אלעד לביא, שנעצר אף הוא בחשד למעורבות בגרימת אסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל, למעצר בית, זאת בהסכמת הצדדים עד ה-31 באפריל. התנאים שנקבעו לשחרורו הם הפקדה כספית בסך 75 אלף שקלים, ערבות עצמית של עשרת אלפים שקלים, וערבות של צד שלישי בסך 5,000 שקלים. כמו כן, על לביא נאסר ליצור קשר ישיר או עקיף עם יתר המעורבים למשך 30 ימים.

הערב: חזרה כללית

הערב תתקיים חזרה כללית לקראת הטקס. ממשרד ההסברה והתפוצות נמסר כי האירוע יהיה סגור לקהל ולתקשורת וכי לא מדובר בחזרה גנרלית במתכונת שתוכננה, עקב אסון התמוטטות גשר התאורה בו נהרגה בצלאלי. בשעה 13:30 יקיים יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין במשכן הכנסת קבלת פנים למדליקי המשואות.

תמונות מנופי גשר התאורה לטקס הדלקת המשואות. סקופ 80, משרד ההסברה והתפוצות, ספק 500
גשר התאורה החדש/ספק 500, סקופ 80, משרד ההסברה והתפוצות

אתמול ביקר הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בבית העלמין הצבאי בהר, ועלה לקברה של סגן בצלאלי, שנהרגה בשבוע שעבר על ההר בו נקברה בעת החזרות לטקס יום העצמאות. גנץ הניח דגלון על קברה של בצלאלי, כפי שיונח על כל קברי חללי צה"ל ביומיים הקרובים, ובסיום האירוע אמר: "כאן בהר הזיכרון אני חושב על החיילים והמפקדים הצעירים שהיו בראשית דרכם ולא זכו להקים בית בישראל. אני זוכר את החיילים והמפקדים שהיו, את עמידתם כתף מול כתף. אל מול האיומים שמשמיעים אויבינו חיילנו זוקפים קומה". גנץ פגש באמה של בצלאלי, סיגלית, שפרצה בבכי קורע לב לאחר שהתקרב לקבר הטרי של בתה ואמרה "זו הבת שלי. זו הבת שלי. תשמור לי על הבת שלי".

עוד בנושא
הרמטכ”ל הניח זר על קברה של סגן הילה בצלאלי
משפחתה של סגן בצלאלי קיבלה הצעה להדליק משואה
הוארך מעצרם של ארבעת החשודים במחדל בהר הרצל
גשר ענק קרס ברחבה בהר הרצל, בת 20 נמחצה למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully