וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בימין על הדחת אייזנר: "כניעה מוחלטת לשמאל"

חברי כנסת מהאיחוד הלאומי יצאו נגד החלטת הרמטכ"ל להדיח את הקצין שהיכה פעיל שמאל בנשקו: "מלמדים את קציני צה"ל להגיש את הלחי השנייה". יחימוביץ': "ההחלטה טובה וראויה"

תגובות משני צידי הקשת הפוליטית להדחתו של סא"ל שלום אייזנר: חברי כנסת מהימין יצאו נגד החלטתו של הרמטכ"ל, בני גנץ, הבוקר (רביעי) להדיח את סגן-אלוף שלום אייזנר, בשל התקרית שבה היכה פעיל שמאל דני באמצעות נשקו האישי. "הרמטכ"ל ואלוף פיקוד המרכז מלמדים את קציני צה"ל להגיש את הלחי השנייה וללמוד מאהוד ברק שברח מכל זירה כדי להגיע לקידום הבא", אמר חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), "עם ישראל מחבק קצינים כמו אייזנר ובז לקצינים כמו ניצן אלון". ח"כ אריה אלדד אמר בעניין כי "הדחת סמח"ט הבקעה היא כניעה מוחלטת לשמאל, שחולל את הפרובוקציה ועתה קוטף את פירותיה".

מנגד, יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', אמרה כי טוב וראוי עשה הרמטכ"ל שהדיחו. "מדובר באלימות מקוממת, המעידה על אובדן שליטה מוחלט ומשדרת מסר חינוכי ופיקודי לקוי לחיילי צה"ל", ציינה יחימוביץ', "ההדחה משקפת באופן חד את העובדה שהתנהגותו של אייזנר היא חריגה ויוצאת דופן ואינה מבטאת את ערכי צה"ל ואת התנהגות חייליו וקציניו, הנדרשים כל העת לאיפוק, שליטה עצמית ונורמות מוסריות גבוהות".

"החלטת הרמטכ"ל מוצדקת, נבונה ומחויבת המציאות"

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) אמר כי "החלטת הרמטכ"ל היא מוצדקת, נבונה ומחויבת המציאות. הניסיונות להדביק להחלטות של מפקדים בצה"ל דמעות פוליטית היא מכוערת וחמורה". לדבריו, צה"ל חייב לנהוג בתקיפות בלתי מתפשרת בכל חריג, כפי שנחשף באירוע הזה. "כך, ורק כך, ישמרו ערכיו ועולמו המוסרי", ציין.

סגן הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, אלוף-משנה במיל' עו"ד אילן כץ, מתח ביקורת חריפה על ההליך הפיקודי שננקט נגד סא"ל אייזנר. "אין מידתיות בהחלטת הרמטכ"ל להדיח אותו ולמנוע ממנו תפקיד פיקודי לשנתיים, אחרי תחקיר שנעשה תוך זמן קצר. זה היה משחק מכור", אמר. לדבריו, הפוליטיקאים, לרבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטאו על המקרה עוד לפני שהוא נחקר במצ"ח. "היה צריך להמתין ולבדוק לעומק את מה שקרה. אני לא חושב שהוא צריך לפרוש מצה"ל אלא להילחם על שמו ועתידו הכלכלי", ציין עו"ד כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully