וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סא"ל אייזנר הודח מתפקידו: "מראים לי את הדרך החוצה"

18.4.2012 / 12:04

בעקבות המלצות אלוף הפיקוד ומפקד זרוע היבשה הוחלט להדיח את אייזנר, שהיכה בעזרת נשקו פעיל שמאל דני, בשל כשלים תפקודיים ופיקודיים. אייזנר: "חשבתי שיקבלו את הגרסה שלי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ החליט בצהריים (רביעי) להדיח מתפקידו את סא"ל שלום אייזנר, סגן מפקד חטיבת הבקעה, זאת בעקבות התקרית במסגרתה היכה פעיל שמאל דני עם נשקו האישי. מאז קבלת ההודעה על החלטת הרמטכ"ל, מסתגר אייזנר בביתו.

"לא ציפיתי שזו תהיה ההחלטה", אמר אייזנר למקורביו עם היוודע לו על החלטת הרמטכ"ל, "חשבתי שיקבלו את הגרסה שלי וינסו להבין אותה לעומק. הם מראים לי את הדלת החוצה. אני צריך לעכל את מה שהוחלט ואז לקבל החלטה על העתיד שלי".

הבוקר קייים אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון התייעצות עם מפקד זרוע היבשה אלוף סמי תורג'מן, ולאור המלצותיהם, החליט הרמטכ"ל להדיח את איינזר על רקע כשלים מקצועיים ותפקודיים באירוע. עוד סוכם כי הוא יודח מתפקידו כסגן מפקד בה"ד 1, אליו היה אמור להיכנס בחודשים הקרובים. שני האלופים החליטו בנוסף כי הוא לא ימלא תפקידים פיקודיים בשנתיים הקרובות.

סגן מפקד חטיבת הבקעה, סא"ל שלום אייזנר יוצא מביתו, אפריל 2012. עומר מירון
"סגן מפקד החטיבה לא הותיר למפקדיו ברירה, אלא להמליץ על עונש חמור". אייזנר, הבוקר/עומר מירון

קצין בכיר בצה"ל התייחס להחלטת הרמטכ"ל ואמר כי "סגן מפקד החטיבה לא הותיר למפקדיו ברירה, אלא להמליץ על עונש חמור. ההכנות לאירוע לקו בחסר, בלשון המעטה, ותפקודו באירוע עצמו הוגדר ככשל ערכי ומבצעי". עוד אמר הקצין כי אייזנר "לא נהג כמו שהיה מצופה ממפקד ברמתו ועם ניסיונו. לרשותו עמדו מספר כלים להתמודד עם ההפגנה, אך הוא בחר בדרך הלא מקובלת". הקצין הבכיר הדגיש כי לצד ההליך הפיקודי אותו אישר הרמטכ"ל הבוקר, מתקיים ערוץ נפרד המתבצע על ידי מצ"ח. יחד עם זאת, קצין מגדוד המילואים עליו פיקד אייזנר אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו המומים מהעונש, נראה לנו שהרחיקו לכת ונכנעו ללחץ תקשורתי. זה עונש כבד מאוד".

"ההכנות לאירוע לקו בחסר, בלשון המעטה"

ביום ראשון הודיע דובר צה"ל כי אייזנר, שהיכה את פעיל השמאל הדני בפניו ביום שבת באמצעות נשקו האישי, הושעה מתפקידו. "בסיום התחקיר הראשוני שקיים הערב מח"ט הבקעה, החליט מפקד הפיקוד אלוף ניצן אלון לאמץ את המלצת מפקד עוצבת הפלדה תא?ל אגאי יחזקאל ולהשעות את הקצין לאלתר עד לסיום מלא ומקיף של התחקיר", נמסר בהודעה. במקביל, הורה הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, על פתיחת חקירת מצ"ח. עוד נמסר בהודעת דובר צה"ל כי "הרמטכ"ל גנץ, אמר כי הוא רואה את האירוע בחומרה רבה. האירוע אינו משקף את ערכי צה?ל והוא יתוחקר באופן יסודי ויטופל בערוץ הפיקודי בחומרה הנדרשת".

אתמול פורסמו בערוץ 10 דברים שאמר סא"ל אייזנר, לפיהם "כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל ואת אלוף הפיקוד". אייזנר הוסיף כי "זה עימות של שתי דקות, אז נכון שכמה תמונות שם נראות רע, אבל בסוף השתמשתי בנשק. השתמשתי בנשק בצורה קרה כמקל, לא הרגתי אף אחד ולא סיכנתי חיים של אף אחד, כדי לעמוד במשימה וכדי למנוע פגיעה בחיילים שלי". לדבריו, "התחושה שלי שהמפגינים עצמם אמרו אחרי שרק בגלל שהסמח"ט התנהג ככה, הם הפסיקו את ההפגנה ולא פרצו יותר".

עוד באותו נושא:
מקורבת לאייזנר: "שוקל לתבוע את פעילי השמאל"
אייזנר: "יותר חשוב להצטלם טוב מלעמוד במשימה?"
"יהיה קשה להגיש כתב אישום חמור נגד אייזנר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully