וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של דניאל מעוז העידה נגדו: "מיד חשבתי שהוא קשור לרצח"

גלעד גרוסמן

7.3.2012 / 11:50

תמר מעוז, אחותו של מי שנאשם ברצח הוריו על מנת שיקבל את כספי הירושה, העידה נגדו בבית המשפט. "הוא שאל אותנו אם אקונומיקה מוחקת די אן איי וטביעות אצבע"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

"חשבתי שדני קשור. אחת המחשבות הראשונות שעלו לי זה שהיה לו קשר. לא חשבתי שהוא עשה את זה אבל שהוא קשור", כך העידה הבוקר (רביעי) תמר מעוז, במהלך עדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים במשפטו של אחיה דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריהם נורית ונח. "מה שהסתובב לי בלב זה שכן לדני יש חלק בעניין, וזה עורר בי חשש".

בבית המשפט המחוזי בירושלים החל הבוקר שלב מתן העדויות במשפטו של דניאל מעוז בן ה-28 שמואשם ברצח הוריו בחודש אוגוסט 2011. על פי כתב האישום, מעוז נקלע לחובות של מאות אלפי שקלים עקב הימורים במועדוני קלפים ולכן החליט לרצוח את הוריו כדי לזכות בכספי הירושה.

מעוז סיפרה כי נחתה בארץ לאחר רצח הוריה, ולאחר שאחיה כבר נחקרו במשטרה. אחרי חקירתה היא נסעה עם אחיה לבית דודתה. "הייתה לכולנו שיחה מאוד ארוכה", העידה. "במסגרת השיחה, בגלל שאנחנו מכירים את העבר של דני, שאלנו אם הוא מהמר, הימר, אם הוא חייב למישהו כסף? אולי מישהו רצה לפגוע. אמרתי שאני יודעת שהוא חייב כספים ושהוא לווה הרבה כסף, אבל הוא אמר שלא היה גידול בחובות שלו. באותו לילה סיפר שדיבר עם ההורים בסביבות שש-שבע, בגדול אמר שישן החל משש בערב, ולי זה היה מוזר, כי אמר שהתעורר בשמונה בבוקר".

היא העידה עוד, כי אחיה שאל באחת השיחות שניהלו אם אקונומיקה יכולה למחוק טביעות די אן איי או טביעת אצבע. "דני עלה למעלה וחזר אחרי זה, וסיפר שבדק במחשב ושיש שני סוגים – אחד שמוחק ואחד שלא. היה לו מאוד חשוב לספר לנו את זה", העידה. עוד סיפרה, כי היה חסר סכין במטבח לאחר הרצח, ושהיא זיהתה אותו במשטרה.

שלב העדויות במשפטו של דניאל מעוז. עומר מירון
"הוא החזיר למי שהיה חייב, ואז כאילו היה שקט. אבל מתברר שלא". דניאל מעוז בבית המשפט, הבוקר/עומר מירון

במהלך עדותה סיפרה מעוז, כי אחיה ביים בעבר פריצה לבית הוריו במהלכה נגנבה כל תכולת הכספת בבית. היא אמרה עוד כי זמן קצר לפני הרצח אביה חשד שאחיה חזר להמר.

תמר סיפרה לבית המשפט על בעיית ההימורים של אחיה. "ניר (אחיו התאום של דניאל – ג.ג) ואני רצינו שיעשה לזה סוף, כי חששנו שזה יפיל את המשפחה", העידה, "בין הוריי היו חילוקי דעות. אבי היה נוקשה, אמי יותר רחמנית בעניין. דניאל היה בסטאז'. ניר לחץ שימכור את הרכב, ויפסיק את ההתמחות, יישב בבית ואולי ילך לגמילה. הוא חזר לגור עם ההורים. הוריי, למיטב ידיעתי, עזרו לו באמצעות הלוואה מחברים, אבל למיטב ידיעתי לא הסכימו לעזור לו במספיק כסף. הוא החזיר למי שהיה חייב, ואז כאילו היה שקט. אבל מתברר שלא".

בהמשך נחקרה מעוז על ידי פרקליטו של אחיה, עו"ד דוד ברהום מהסנגוריה הציבורית, והעידה כי לא ידעה מתי וכמה כסף הפסיד אחיה בהימורים, ולא ידעה שהחובות שלו הם רק לבנקים. "אני יודעת שמאוד פחדתי. פחדתי לישון בלילה בבית עם מישהו שהוא אולי קשור לרצח", העידה.

"יריעת המחלוקת הצטמצמה פלאים"

היא סיפרה כי כשנתיים לפני הרצח סיפרה לה אמה על כך ששני פורצים נכנסו לביתה בשעת לילה, כשדניאל היה לבדו, והכריחו אותו לפתוח את הכספת בבית באיומי סכין, ולקחו את תכולתה. "הוגשה תלונה למשטרה, אני התקשרתי לדני לשאול איך הוא מרגיש. אני יודעת שהוא הזעיק את ניר ואת הוריי", סיפרה. "בדיעבד התברר לי שדני ביים את הפריצה הזאת. ההורים שלי החליטו שלא יפגעו לדני בקריירה ולא עשו כלום בעניין". בהמשך ציינה מעוז כי "אני שמעתי רק שנה אחרי שדני הודה בפריצה, כשהתפוצצה עוד פרשת הימורים שלו".

"כמו שבטח כולכם יודעים זה יום מאוד מאוד קשה עבורנו, אחד הימים היותר קשים בתקופה האחרונה", אמרה תמר לפני תחילת הדיון, "אנחנו פה כדי לעשות צדק עם ההורים שלנו וכל מה שיש לנו נגיד בבית המשפט. אנחנו מאוד מאוד מבקשים שתעזרו לנו ותשמרו על הפרטיות שלנו, כי זה הסיפור שלנו, סיפור אישי ומשפחתי, ומאוד נעריך את זה אם תכבדו אותנו".

בתחילת הדיון אמר התובע במשפט, עורך הדין יובל קפלינסקי, כי "בתחילת החקירה, המרחק בין גרסת הנאשם וחשדות המדינה היה כמרחק בין תל אביב וירושלים. היום יריעת המחלוקת הצטמצמה פלאים, והיא בעצם צרה כמרחק שיש בין השירותים של הבית לבין סלון הבית. הנאשם אומר לנו היום שבמהלך האירוע המצמרר הזה הוא היה בשירותים של הבית, מטרים ספורים מהמקום שבו בוצע הרצח. זו אחת הזירות היותר נחקרות שמשטרת ישראל ידעה. הזירה תספר את הסיפור ותביא את הראיות. כשהדם שלו נמצא בזירה זה מעלה הרבה שאלות". לדבריו, "לא רק הזירה מדברת. הגופות של המנוחים מספרות חלק מהסיפור".

כתב האישום שהוגש לפני כחמישה חודשים מתאר את פרטי המקרה המזעזע ועולה ממנו כי ביום הרצח גלש מעוז באינטרנט וחיפש מידע באתרים שונים בנוגע לרצח ולקבלת כספי ירושה לאחר רצח. בין היתר, גלש באתרים שתיארו מקרה רצח של הורים על ידי ילדיהם, כמו למשל, רצח של אישה על ידי בנה וכן חיפש מידע על רצח משפחת פוגל באיתמר, זאת על מנת לבחון כיצד יוכל לשוות לרצח מראה של רצח לאומני ולזכות בכספי הירושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully