וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 41% מפקדי מילואים לא מרגישים מוכנים למלחמה

7.3.2012 / 1:37

סקר שנערך בקרב קצינים וקציני מילואים בזרוע היבשה חושף הבדלים בין עמדותיהם. בעוד 81% מהקצינים בקבע מרגישים מאומנים לקראת מלחמה, רק 41% מפקדי מערך המילואים חשים כך

סקר שנערך בקרב זרוע היבשה מגלה: 93% מטירוני החי"ר רוצים להיות לוחמים, וחיל הנדסה, תותחנים, איסוף קרבי ושריון נמצאים באיוש של למעלה ממאת האחוזים, כשאת הטבלה מוביל חיל התותחנים עם 130%. עוד עולה מהנתונים כי בזרוע היבשה משרתות 500 לוחמות מיחידות עוקץ, קרקל, תותחנים ואיסוף קרבי, לעומת 400 תפקידים שהיו פתוחים בשנת 2007.

מסקר דומה שנערך בקרב קצינים בזרוע היבשה עולה כי 93% מודים כי היכולת המבצעית של היחידה השתפרה בעקבות האימונים, ו-81% מרגישים מאומנים למשימות קרביות במלחמה, אך מתוכם רק 41% ממפקדי מערך המילואים בתפקידי מ"פ ומג"ד שותפים לאותה הרגשה, מה שעלול להדליק נורה אדומה למפקדי צה"ל הבכירים.

עם זאת, 85% מחיילי המילואים טענו כי יתייצבו כשיקבלו את צו המילואים הבא, 19% ציינו כי יתייצבו אך ינסו לבטל או לקצר את זמן השירות ו-2% הודיעו כי לא יתייצבו כלל. בנוסף, רק 60% מחיילי המילואים ציינו כי היקף ימי המילואים מספק כדי לשמור על כשירותם הפלוגתית.

התמונה העגומה שהציגו חיילי המילואים בסקר אינה צפויה להשתנות. קצין בכיר בצה"ל אמר לוואלה! חדשות כי בזרוע היבשה יודעים כיצד לתקצב את גרף האימונים לשנת 2012 עד חודש אפריל, אך החל מחודש מאי אין כסף לממן את ההוצאות. "מסוף חודש אפריל נאלץ לעצור את האימונים אם לא נבין מה קורה עם תקציב הביטחון ובהתאם נקבל את הכסף", הסביר הקצין והוסיף כי "בשנת 2011 הצלחנו להגיע לכשירות מבצעית של 79% בקרב כוחות היבשה ועצירת האימונים עשויה לפגוע בכשירות זו. עלות הפרויקט המרכזי נאמד בכ-1.2 מיליארד שקלים. 609 מיליון שקלים לאימונים ו-477 מיליון שקלים להכשרות. מה לעשות שטנק מרכבה סימן ארבע עולה היום פי ארבע מטנק מרכבה סימן אחד".

לקריאה נוספת:
מילואימניקים מתלוננים על קיצוץ בתקציבם: "כמו לפני לבנון"
צה"ל מתמודד עם אילוצי תקציב: 49 תרגילים יבוטלו
רכש כבד: בצה"ל חוששים מהצטיידות בטנק החדיש

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully