וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת סוגרת השגרירות בדמשק: "אסד ישלם על מעשיו"

ניר יהב

2.3.2012 / 15:14

נשיאה סרקוזי פתח במסר תקיף כלפי הנשיא הסורי. במקביל הודיע הצלב האדום כי כוחות סיוע הנושאים מזון וציוד הומניטרי נכנסו לעיר חומס. 52 נהרגו עד כה היום מאש השלטונות

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הודיע היום (שישי) כי פריז תסגור את השגרירות בסוריה, נוכח הדיכוי האלים של מחאות הציבור על ידי השלטונות במדינה. כמו כן, ציין סרקוזי, כי כאשר האו"ם יאשר זאת, צרפת תציע את תמיכתה למורדים בסוריה. "כל דיקטטור ישלם על מעשיו בבוא מן הימים", אמר.

בתוך כך, גם היום יצאו אזרחי סוריה להפגין נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. למרות מזג האוויר הקר והגשום, עם תום תפילות יום השישי יצאו רבבות להפגנות תחת הקריאה "לחמש את הצבא הסורי החופשי". צבא סוריה ירה אש חיה בכמה מוקדים לעבר מפגינים שיצאו מהמסגדים ועד כה דיווחה האופוזיציה על 19 בני אדם שנהרגו ברחבי המדינה מאש כוחות הביטחון.

לוחמים של מחתרת "הצבא הסורי החופשי" בשכונת אל-ביאדה שבעיר חומס, סוריה, 29 בפברואר 2012. רויטרס
המפגינים קראו לעולם לסייע בחימוש המורדים. כוחות צבא סוריה החופשי בעיר חומס/רויטרס

במקביל הודיע ארגון הצלב האדום העולמי כי כוחות סיוע הנושאים מזון וציוד הומניטרי נכנסו לעיר חומס, בליווי אמבולנסים של הסהר האדום, וצפויים להכנס גם לשכונה הנצורה באבא עמרו. האישור להכנסת הסיוע התקבל אמש משלטונות סוריה לאחר שאחרוני המורדים נטשו את השכונה. המפגינים ברחבי המדינה, מצידם, קוראים לעולם לסייע בחימוש המורדים, בעיקר לאחר שאלו נסוגו משכונת באבא עמרו בחומס, וכניסת חייליו של אסד אליה.

ההפגנות נערכות בכל רחבי סוריה, אפילו בעיר חומס - שם פועלים חיילי צבא סוריה נגד המורדים. עדי ראייה דיווחו כי בדיר א-זור פרצו עימותים בין הצבא הסורי החופשי לבין צבא סוריה. לפי העדויות, צבא סוריה פשט על העיר בסיוע טנקים ושריוניות, התעמת עם לוחמי הצבא הסורי החופשי, וכתוצאה מכך נהרגו אזרחים סורים במקום. בנוסף דווח על הפגנות גדולות שנערכות בחלב ובפרברי דמשק.

בתוך כך, שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו נועד היום עם משלחת של המועצה הלאומית הסורית – הגוף המאגד תחתיו את כל ארגוני האופוזיציה הסורים – שבראשה עומד בורהאן רליון. גורמים סוריים מסרו לסוכנות הידיעות הכוויתית כי בכוונת חברי המועצה להגיש לשר הטורקי רשימת דרישות, ביניהן הקמת אזור חיץ בגבול בין טורקיה לסוריה, באזור אידליב וג'בל זאוויה. בנוסף ידונו הצדדים בוועידת "ידידי סוריה" הבאה, שאמורה להתקיים באיסטנבול בחודש הבא.

עוד בנושא:
תיעוד: גופת העיתונאית מארי קולווין נטמנת בחומס
הקרבות מתקרבים לגולן: "15 נהרגו בקונייטרה"
הצבא כבש השכונה הנצורה בחומס, המורדים נסוגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully