וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במאחז: "אם המצב יימשך, ניקח את החוק לידיים"

יהושע בריינר

28.2.2012 / 20:22

כלב נשרף למוות בקרוואן שהוצת בחוות גלעד ובהתנחלות מלינים על גל התקיפות מצד פלסטינים, וחושבים קדימה: "במקום הקרוואן שנשרף נקים מבנים רבים"

קרוואן מגורים שהוצת היום (שלישי) במאחז חוות גלעד שבשומרון, הביא גם למותו בשריפה של כלב שהיה במקום. באירוע לא היו נפגעים נוספים אולם בעקבות המקרה נעצרו שלושה פלסטינים מהכפר פרעתא, החשודים כי הציתו את המבנה.

המקרה אירע בשעות הצהריים כאשר, על פי החשד, שלושה פלסטינים שפכו בנזין על הקרוואן במערב המאחז והציתו אותו. תושבי המקום הזעיקו כבאיות ובמקביל פתחו במרדף אחר השלושה שנמלטו לכיוון הכפר פרעתא הסמוך.

למקום הגיעו גם כוחות צבא ומשטרה שפתחו גם הם בסריקות, כשבמקביל התפתח במקום עימות בין תושבי חוות גלעד לפלסטינים שכלל גם יידוי אבנים משני הכיוונים. בסופו של המרדף הצליח הכוח שהיה במקום לעצור שלושה פלסטינים שהועברו לטיפול המשטרה. עד אז כבר הספיקו ביישוב לכבות את הקרוואן שנשרף כליל, יחד עם הכלב ששהה בסמוך, אך הצעיר שמתגורר בקרוואן לא שהה במבנה באותה העת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרוואן הוצת, הכלב ששהה בסמוך לו - נשרף/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האירוע הזה מצטרף לשרשרת פעולות נגד יהודים והגברת האירועים באיזור כולו", מספר יהודה שמעון, תושב המאחז. "בתקופה האחרונה אנו סובלים מיידוי אבנים על הצירים, חטיפת כלי רכב, ניסיונות חדירה וגם השריפה הזאת, שיכולה הייתה להסתיים גם במוות של אדם", הוסיף.

"אם הצבא לא יטפל באירועים, אנחנו נעשה זאת"

לדברי שמעון, מה שהיה הוא שיהיה. "אנחנו מבחינתנו ממשיכים בבנייה ותחת הקרוואן שנשרף היום נקים עוד הרבה מבנים", אמר. "לצערנו הרב, אם לא יהיה טיפול יעיל באירועים של כוחות הביטחון, נראה עצמנו כאחראיים על הביטחון במקום במקום הצבא, על כל המשתמע מכך", ציין שמעון.

בתוך כך, נזרק הערב בקבוק תבערה אל עבר אוטובוס ישראלי בסמוך לכפר אל-ערוב, צפונית לחברון. בעקבות כך התלקח הבקבוק וגרם לנזק רב לאוטובוס אולם לא הביא לנפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות גם במקרה זה.

עוד על חוות גלעד:
כדור שנורה על מתנחלים בחוות גלעד נשלח לרה"מ
ח"כים: "התייחסו לתושבי חוות גלעד כברווזים"
בגלל פינוי חוות גלעד: חייל הודיע על נפקדות

לפניות לכתב: josh.josh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully