וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים חרדים לרב צה"ל: שירת נשים מעלה הרהורים

20.2.2012 / 11:03

26 חיילים חרדים שלחו מכתב לרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ, בו הם מסתמכים על דיני הלכה שטרם נעשה בהם שימוש, בתקווה לאלץ הרב להחמיר פסיקותיו ולפטור אותם משירת נשים

26 חיילים חרדים מחיל האוויר, חיל הים, הנח"ל החרדי ואגף התקשוב, שלחו הבוקר (שני) מכתב לרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ בתגובה להחלטתו לחייב אותם על פי פסק הלכה להאזין לשירת נשים במסגרת השירות בצה"ל. בפסק ההלכה שפרסם הרב הצבאי הראשי לחיילי צה"ל נכתב כי אין הם עוברים על ההלכה אם הם לא מביטים באישה ואינם נהנים ממנה.

במכתב עליו חתמו 26 החיילים, נטען כי שירת נשים מעלה בהם "הרהורים" על נשים ועל כן הם מבקשים ממנו שיפטור אותם מלהאזין לה בצה"ל. לדברי חייל המעורב בפרטי המכתב, בחר הרב הצבאי להקל על פי פסיקות מהעבר אך המקרה הזה יחייב אותו להחמיר: "החיילים שהגו את המכתב סיבכו את הרב הצבאי מבחינה הלכתית, כי הם מצאו פתח בהלכה שכופה עליו פתרון ברור. ברגע שהם ביקשו ממנו בצורה רשמית להתייחס למכתב הוא יהיה חייב לפסוק לחומרה ולפטור אותם בטענה שהאזנה לשירה גורמת להם לחשוב על נשים".

לדברי החיילים במידה והרב הצבאי הראשי יבחר שלא להשיב למכתבם הם ישקלו צעדים חריפים יותר באמצעות רבני העמותות השונות באמצעותן התגייסו לצה"ל. לדברי אחד החיילים, "רב שנשאל שאלה הלכתית ולא השיב עליה מאבד מסמכותו. הרב הצבאי הראשי חייב להשיב למכתב אחרת הוא לא יהיה מתאים לשמש כרב הצבאי של צה"ל".

מודבר צה"ל נמסר כי הכללים שנקבעו בסוגיית "שירת נשים" אינם פוגעים בהסדרים הייחודיים המאפשרים שילוב חרדים ביחידות צה"ל השונות, הכוללים סביבת שירות ללא נשים".

עד על המחלוקת על שירת הנשים
בגלל שירת הנשים: "רב החרדים" בצה"ל מתפטר
סופית: פטור משירת נשים בצה"ל - רק באירועי הווי
רבני צה"ל בדיון על הדרת נשים: "לאחד השורות"
הדרת נשים בצבא: הרבצ"ר מגנה ויערוך כנס חירום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully