וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן אשל האריך בשנית את חופשתו, צפוי להיחקר שוב

טל שלו

14.2.2012 / 16:44

לאחר שבחקירתו האחרונה חש ברע וזו הסתיימה מוקדם מהצפוי, צפוי ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה להיות מזומן לתת עדות נוספת. במקביל, האריך את חופשתו בעשרה ימים נוספים

ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, נתן אשל, יאריך את חופשתו בעשרה ימים נוספים, זאת במסגרת חקירת התלונות על הטרדת ר' העובדת בלשכתו בנציבות שירות המדינה. זוהי הפעם השנייה שאשל מאריך את חופשתו מאז החלה החקירה בסוף החודש שעבר, ובנציבות שירות המדינה הדגישו היום (שלישי) כי החקירה ממשיכה להתנהל בפיקוחו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

אשל עצמו נחקר בשבוע שעבר בנציבות במשך 9 שעות, וביום השני לחקירתו חש ברע ולכן הוא צפוי להיות מזומן לתת עדות נוספת בימים הקרובים. עם כניסתו לחקירה בשבוע שעבר, אמר אשל כי אין לו "כעסים או טענות לאף אחד", ובפני מקורביו הדגיש כי הוא מברך על קיום החקירה שתוביל לחשיפת האמת. עד כה נחקרו בפרשה מעל ל-15 עובדים במשרד ראש הממשלה, אך ר', ששבה בינתיים לעבודתה בלשכת ראש הממשלה, מתמידה בסירובה להעיד.

בבסיס החקירה עומדות טענות לפיהן אשל, הנחשב לאיש אמונו הקרוב ביותר של ראש הממשלה ורעייתו, הטריד את ר', ומעדויות שונות אף עולה כי בחלק מהמקרים אף תוארו טענות הגובלות בהטרדה מינית. החקירה החלה בעקבות פנייתם של שני בכירים בלשכת ראש הממשלה - מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מטה ההסברה יועז הנדל, ובמידת מעורבות כזו או אחרת גם המזכיר הצבאי האלוף יוחנן לוקר, ליועץ המשפטי לממשלה, לאחר ששמעו מ-ר' על כך שאשל הטריד אותה, חיטט בהודעות הטקסט שלה, פתח הודעות דואר אלקטרוניות פרטיות ואף עקב אחריה.

"התלונות - משיקולים אינטרסנטיים"

הבכירים חשו מחויבים מתוקף תפקידם לעדכן את הגורמים המקצועיים במידע, ובעצת היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז, הוחלט שלא לערב את ראש הממשלה בפרשה כדי להימנע ממצב בו הוא עשוי להיקלע לניגוד עניינים. מאז נפתחה החקירה בנציבות שירות המדינה הודיע אשל על חופשתו, ושלושת הבכירים ממשיכים בעבודתם כרגיל. מקורביו של אשל טענו תחילה כי בבסיס התלונות עומדים ?שיקולים אינטרסנטיים?.

ראש הממשלה עצמו לא נקט עדיין עמדה בפרשה שמסעירה את הלשכה בחודש האחרון, ובהתייחסויות היחידות שנתן לפרשה אמר ?אני גזרתי על עצמי בנושא של הבדיקה שמתרחשת בלשכתי כלל פשוט: נמתין בסבלנות עד סיום הבדיקה. אני לא מתכוון להתייחס מעבר לכך, פשוט להמתין בסבלנות, זה הדבר הנכון לעשות בעת הזו".

עוד על פרשת נתן אשל:
נתן אשל חש ברע, חקירתו בנציבות הופסקה
נתן אשל נחקר 9 שעות, והמשיך להכחיש כי הטריד
נתניהו על פרשת אשל: נמתין בסבלנות לסוף הבדיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully