וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שיבח את ביניש: "עמדת בפרץ בצורה מרשימה"

גלעד גרוסמן וטל שלו

12.2.2012 / 21:00

במפגש הוקרה שערך ראש הממשלה לנשיאה היוצאת, החליפו השניים מחמאות והזכירו את המתקפות על עצמאות בית המשפט. "גם כשלא רווית נחת מפסקי הדין שלנו, ידעתי שלא תפקיר אותנו"

במפגש יוצא דופן בין ראש הרשות המבצעת לראש הרשות השופטת, ביקר הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט העליון בירושלים, כדי להוקיר את פעילותה של הנשיאה היוצאת, השופטת דורית ביניש. נתניהו יזם את הביקור, הראשון מסוגו, בו השתתפו כל סגל השופטים של בית המשפט העליון, לרבות הנשיא הנבחר, השופט אשר גרוניס.

שני הצדדים הפגינו הערכה הדדית מפתיעה. ראש הממשלה שיבח את כהונתה של ביניש, והדגיש את תפקידה בשמירת עצמאותו של בית המשפט העליון. "רציתי להודות לך בשם עם ישראל ומדינת ישראל על השירות הארוך והאמיץ והחשוב שלך, לשמור על בית המשפט העליון", אמר נתניהו, "עשית את זה בצורה מופלאה, בתקופה לא פשוטה, תחת חיצי ביקורת. זה לא קל לאף אחד אבל זה במיוחד לא קל לשופטים משום שהם נעדרים בדרך כלל את יכולת התגובה הישירה. אבל אני חושב שעמדת בפרץ בצורה מרשימה ביותר. אני לא חושב שנרתעת ולא שינית דבר מהשקפתך על מה צריך לעשות שהוא נכון".

רה"מ נתניהו בית המשפט העליון, פברואר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"בישראל בית המשפט היה, הינו ויישאר עצמאי. גנזתי כל הצעה שנועדה לפגוע או לקצץ בכל צורה שהיא בעצמאותו של בית המשפט". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

נתניהו הוסיף וחיזק את חשיבותו של בית משפט עצמאי, כ"דבר מובנה והכרחי", וציין כי "בישראל בית המשפט היה, הינו ויישאר עצמאי. כל ניסיון להביא דברים שיפגעו בעצמאות בית המשפט נופלים. גנזתי כל הצעה שנועדה לפגוע או לקצץ בכל צורה שהיא בעצמאותו של בית המשפט". ראש הממשלה בירך גם את הנשיא הנבחר גרוניס, ואמר כי "אתה ממשיך במסורת ומורשת מפוארת, אין מילה אחרת, מפוארת, שהיא יסוד מוסד בקיום הלאומי שלנו".

נשיאת בית המשפט העליון ביניש התרגשה מדבריו של נתניהו, וחשפה חלק קטן מחילוקי הדעות בין הצדדים. "הדברים שלך מבחינתי מרגשים, גם במישור האישי, וגם במישור בית המשפט", אמרה ביניש בפני סגל השופטים וראש הממשלה. "אולי לא תמיד כולם יודעים, אבל אני יודעת שברגעים מאוד קשים, בשל אילוצים כאלה ואחרים, היה לי חשש כבד שיכולה להיות פגיעה בשיטה שלנו. ואני ידעתי כמו שאמרת כבר היום, שהרקע שלך, תפיסת העולם שלך, וכל מה שאתה מייצג, בכל אופן לא תיתן לפגוע בבית המשפט".

צריכים את העורף של הרשויות האחרות

לאור המתקפות האחרונות על בית המשפט, שיבחה ביניש את גיבויו של נתניהו, והוסיפה כי "בתחושה שלי, גם שלא תמיד רווית נחת מכל פסקי הדין שלנו, זה חלק מהמערך הזה של כיבוד הדדי, וחשתי שישנו הכבוד הזה והגיבוי הזה לבית המשפט. על זה אני רוצה להביע תודה והערכה. יש לי תחושה שגם במישור המקצועי וגם במישור האישי ידעתי שראש הממשלה, לא במרכאות, לא יפקיר אותנו. זה חשוב. אנחנו חזקים, אנחנו חזקים מאוד, אבל אנחנו גם צריכים את העורף של הרשויות האחרות וחשתי שזה קיים".

עוד בנושא:
ביניש מסכמת כהונה: ”בבתי כנסת מסיתים נגד העליון”
ביניש בטקס יום השואה: "עדיין פוגעים במיעוטים"
הנשיא פרס: ערעור עצמאות בתי המשפט - נזק היסטורי

לפנייה לכתבים:
טל שלו - tal_sh@walla.net.il
גלעד גרוסמן - gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully