וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: עונש מאסר גם ללקוחותיהן של הזונות

פנחס וולף

12.2.2012 / 16:10

בקרוב - גם לצרכן אסור: ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק לפיה גם מי שישתמש בשירותי זנות ייענש, וצפוי לחצי שנת מאסר בפועל. "לא די במאבק בסרסורים ובסוחרים"

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אורית זוארץ (קדימה), האוסרת על צריכת שירותי זנות באופן מוחלט, ולפיה צרכני זנות יהיו צפויים לעונש של חצי שנת מאסר. לפי ההצעה, עליה חתמו 23 חברי כנסת מתשע סיעות שונות, צרכני הזנות יוכלו להמיר את העבירה בפעם הראשונה בה ייעצרו בטיפול שייקרא "הדרכה ללקוחות". מדובר בתכנית שתכלול תכנים שונים מתחום בריאות הציבור, החוק והמשפט, וכן הרצאות של נשים שעסקו בעברן בזנות ושל גורמים נוספים. אם יצליח צרכן הזנות לסיים את הטיפול, לא יוגש נגדו כתב אישום, אך אם ישוב לצרוך שירותי זנות - כבר לא יוכל להמיר את עונש המאסר שלו. כעת תמשיך ההצעה לדיון בקריאה טרומית במליאת הכנסת, שלאחריה תשוב לדיון נוסף בוועדת השרים, כדי לוודא שאין בה קשיים חוקתיים שימנעו ממנה לעבור את מבחן בג"ץ.

"בהצעה זו, מביעה הכנסת את עמדתה כי הזנות הינה תופעה שלילית מיסודה, היוצרת פגיעה בוטה בכבוד האישה וחירותה, בשוויון זכויותיהן של נשים בחברה, ובזכותה של האישה על גופה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "על מנת להיאבק בזנות ובסחר בנשים, לא די במאבקן של רשויות האכיפה בסרסורים ובסוחרים, כי אם יש להקטין את הביקוש לזנות, ולפעול נגד החוליה בשרשרת הזנות שהייתה עד היום סמויה מן העין – צרכן הזנות".

עוד נכתב כי "למרות פגיעתה הקשה והחמורה של הזנות בנשים העוסקות בה, כמו גם בחברה בכללותה, צריכת הזנות הותרה בישראל עד היום, אלא אם הייתה הנערה קטינה. עם זאת, בפועל, גם האיסור על צריכת מין בתשלום מקטינים נאכף לעתים נדירות. הצעת החוק מבקשת להוקיע מציאות בה רכישת שירותי מין בתשלום הפכה להיות נוהג נפוץ".

עוד בנושא
חמישה בני אדם הורשעו בסחר בנשים ובסרסרות
עמותת עלם: ”בישראל אלפי בני נוער העוסקים בזנות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully