וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לצעיר שרצח חבר ואנס את אמו בחדר הסמוך

גלעד גרוסמן

2.2.2012 / 12:20

לפני שנתיים, אנדריי ליושצ'נקו התעלל 30 שעות באישה, אחרי שדקר למוות את בנה היחיד. "פגיעה כפולה, אכזרית ומפלצתית", כתבו השופטים. העו"ד: הוא היה שיכור ולא מודע למעשים

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום (חמישי) מאסר עולם ו-12 שנות מאסר נוספות על אנדרי ליושצ'נקו, שרצח לפני שנתיים את ידידו, וכלא ואנס את אמו של המנוח, בזמן שהבן היה שרוע ללא רוח חיים בחדר הסמוך.

ליושצ'נקו, בן 27 מיבנה, יפצה את הנאנסת ב-200 אלף שקלים. בית המשפט הגדיר את מעשיו "פגיעה כפולה (...) בשל מות בנה יחידה של הנאנסת ובשל עבירות המין שביצע בה הנאשם באכזריות מיוחדת ומפלצתית".

פרקליטתו של ליושצ'נקו, עו"ד טלי גוטליב מהסניגוריה הציבורית, אמרה כי מרשה "הביע הלם וצער עמוק נוכח המעשים, אותם ביצע כשהוא שיכור כלוט, אינו מודע למעשיו ואינו חפץ בתוצאתם, ויישא את נטל האשמה עד סוף ימיו". בעבר טען ליושצ'נקו, תושב יבנה, כי יחסי המין עם האם היו בהסכמה.

דיון בהארכת מעצרו של אנדריי ליושצ'נקו. נועם אשל
"יישא את האשמה עד סוף ימיו". ליושצ'נקו/נועם אשל

לפי כתב האישום המקורי, ליושצ'נקו שתה לשוכרה עם חברו בביתו של הקורבן, שמאוחר יותר דרש ממנו לעזוב. ליושצ'נקו דקר אותו למוות בעזרת סכין שלקח מהמטבח, ואחר כך, ניגש לחדרה של האם, העיר אותה משנתה, והכה אותה. האם התחננה בפניו שיפסיק להכות אותה, ואמרה לו שתעשה כל מה שיבקש, אך הוא אנס אותה באיומי סכין שעות ארוכות. מגזר הדין עולה כי מאז ההתעללות שחוותה המתלוננת, שנמשכה כ-30 שעות, שהיא אינה מצליחה להירדם, נוטלת כדורי שינה וסובלת מסיוטים, וממעטת לצאת מביתה.

בית המשפט קבע כי חומרת העבירות מצדיקה לגזור עונש מצטבר ולא ענישה חופפת, שכן בנוסף לפגיעה הכפולה שנעשתה כלפי המתלוננת, מדובר "באלימות שנמשכה שעות רבות, תוך הסתרת העובדה שבנה יחידה של המתלוננת, חברו של הנאשם, מוטל מת בחדר הסמוך". בשל כך קבע בית המשפט כי "ענישה בחופף תמעיט מערכה של האם, שנפגעה פיזית ונפשית, ותעביר מסר שלילי שלא עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully