וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ראדה תפוצה במיליונים: "לא משתווה לאבדן"

קובי מנדל

1.2.2012 / 13:14

הוריה של תאיר ראדה, שנרצחה לפני 6 שנים בתא שירותים בבית ספרה, הגיעו לפשרה עם הנתבעים, שישלמו למשפחה כמיליון שקלים וחצי. "חיי ילד הפכו זולים והם מתויגים במחיר"

לאחר שהוסר היום (רביעי) צו איסור פרסום על פרטי הסכם הפשרה בין משפחתה של תאיר ראדה לגופים שנתבעו על ידה, על פיו תפוצה המשפחה בסכום של 1,450,000 שקלים, אמרה אמה של תאיר, אילנה, כי "הלכנו לתביעה בידיעה תמימה שאנו תובעים את הגופים על רשלנותם. לא חשבנו על כסף, ומאכזב אותנו שבתנו מתויגת במחיר בתביעה הזאת".

"שום מחיר ושום סכום לא ישתווה לערך של תאיר בחיים. אין לסלוח על הרשלנות הפושעת מצד כל הגופים שהיו אמורים להגן על תאיר, ועל כלל התלמידים", אמרה האם בכאב. אביה של תאיר, שמואל ראדה, אמר כי "חיי הילדים הפכו לזולים והם מקבלים תג מחיר, אי אפשר להעריך מהו ערכו של ילד או ילדה, כל אחד מהם הוא עולם ומלואו". אפשר היה למנוע מעשה שכזה, ועובדה שהיא לאחר הרצח הותקנו מצלמות. אני מבקש מעם ישראל, שימו לב למוסדות בהם לומדים ילדיכם", הוסיף האב.

הרוצח הגיש ערעור לבית המשפט העליון

תאיר ראדה נרצחה ב-6 בדצמבר 2006 בתא שירותים בבית ספרה, "נופי גולן", שבקצרין. הנאשם ברצח, רומן זדורוב הורשע ב-14 בספטמבר 2010, נידון למאסר עולם ובשבועות האחרונים מינה עו"ד שייצג אותו בערעור על הרשעתו ברצח, אותו הגיש לבית המשפט העליון.

בשנת 2008 תבע עו"ד אושרי שלוש, בשם המשפחה, מספר גורמים שלטענתו היו אחראים למספר מחדלים שהובילו לרצח. בין הגורמים שעמדו על הפרק היו משרד החינוך, מועצת קצרין והמועצה האזורית גולן. עו"ד שלוש טען כי איש מצוות בית הספר לא חיפש את ראדה ולא דיווח על היעדרה – עד אשר נמצאה מתה בשעות הערב.

הנתבעים וגורמים שהיוו צד שלישי בתיק, כפרו ועדיין כופרים בכל אחריות לאירוע הרצח, ואולם בנסיבות הטרגיות ולפי המלצת בית המשפט המחוזי בחיפה, הצליחו להגיע להסדר פשרה עם התובעים, וזאת מבלי להודות בכל אחריות שהיא לרצח ולנסיבות שהובילו אליו.

סכום הפשרה אליו הגיעו הצדדים, בסך של 1,450,000, כאמור, אמור לקבל תוקף פסק דין על ידי נשיאת בית המשפט המחוזי, השופטת בלהה גילאור. הסכום כולל שכר טרחת עורכי דין, הוצאות ואגרות בית המשפט. כמו כן, מנוי וגמור בין הצדדים כי סכום הפשרה ישולם לתובעים וימנע כל תביעה עתידית, מכל סוג שהוא, מצד המשפחה.

עוד בנושא
חברות של תאיר ראדה: "מכפישים אותנו ביו-טיוב"
תומכי זדורוב לבג"ץ: בידינו ממצא חדש שיש לחקור
עתירה לבג"ץ: לחקור בני נוער בחשד לרצח תאיר ראדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully