וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: נמצאו שברים בגולגולת הפעוט, לא ממחלה

1.2.2012 / 13:45

בדיון הארכת מעצר של אב התאומים הוסר צו הפרסום שהוטל על פרטי נתיחת הבן, שהובא אתמול למנוחות. לטענת החוקרים, הפגיעות בפעוט לא היו תוצאה של מחלה או בבעיות גנטיקה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר וקובי אליהו, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

הנתיחה לאחר המוות שבוצעה לפעוט התאום שהוריו חשודים בהתעללות בו ובאחותו התאומה גילתה כי נמצאו מספר שברים בגולגולת הפעוט - כך חשפה, היום (רביעי) המשטרה בדיון הארכת מעצר לאב שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב. לדברי המשטרה, השברים הטריים הם תוצאה של חבלה ואינם נגרמו מחיסון, כשלים גנטיים או מחלה כפי שטענו ההורים להגנתם. כמו כן, תוצאות הנתיחה מחזקות את החשדות שההורים התעללו בילדיהם. עם זאת, נציג המשטרה הודה כי אין עדיין שום ראייה חיצונית הקושרת את החשוד לחשדות, כמו אדם נוסף שהיה עד לכאורה למעשים. האב לא מגיב בחקירה לתוצאות הנתיחה שהוטחו בו, אולם בכוונת המשפחה לבדוק באופן עצמאי את ממצאי הנתיחה.

השופט אביחי דורון אישר במהלך הדיון כי אין ראייה חותכת לחשדות כלפי האב, "פרט לעובדה שהמנוח ככל הנראה נפטר כתוצאה מפעולה פיזית שבוצעה בו ולא כתוצאה ממחלה גנטית או מתרגילי יוגה כאלו ואחרים. ואולם, המאזן הראייתי ככל הנראה נוטה יותר לחובת החשוד מאשר לחובתם של אחרים".

פרקליטתו של האב, עורכת הדין ענת הדד טענה בדיון שאתמול בלילה הוא ביקש לאכול והחוקר שהביא את האוכל הטיח בו: "איך אתה יכול לאכול כשהבן שלך בקבר?". בתגובה, אמר החוקר שהאב מקבל יחס יוצא דופן יחסית לעצור.

מעצרו של האב, שפרץ בבכי במהלך הדיון, הוארך על ידי בית המשפט בחמישה ימים נוספים. בת זוגו נלקחה אתמול בתום הלווית התינוק לחקירה במשרדי מרחב דן של מחוז תל אביב שם עימתו אותה ואת בעלה עם ראיות חדשות שעלו מנתיחת גופת הפעוט. לאחר מכן היא שבה למעצר הבית בן שבעת הימים בו היא נתונה.

הלוויה של התאום שנהרג בפרשת ההורים המתעללים, ינואר 2012. דרור עינב
ההורים בלווית בנם, אתמול/דרור עינב

מאות בני אדם ליוו אתמול את התינוק בדרכו האחרונה בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. הוא נישא על גבי אלונקה עטוף בתכריכים. שני הוריו של התינוק נכחו במקום: האב הגיע מהמעצר מלווה בשוטרי יס"מ והאם הגיעה ממעצר הבית, והורשתה להיכנס לרכב הסוואנה המשטרתי כדי להתייחד עם בעלה לפני הטקס. אביו של התינוק אף קרא קדיש ונישק את גופת בנו, בטרם יצא מסע ההלוויה לדרכו.

בסיום הלוויה ביקש האב להתבודד לצד קבר בנו הטרי והמשטרה איפשרה לו לעשות כן. האב ישב דקות ארוכות לצד הקבר, לאחר מכן שב והתחבק עם אשתו ומשם הוסע לבית המעצר על ידי הרכב המשטרתי עמו הגיע.

מותו של התינוק, בן ארבעה חודשים בלבד, נקבע בבית החולים ספרא בתל השומר ביום ראשון. הוא אושפז לפני שבועיים לצד אחותו התאומה, וביום חמישי קבעה ועדה רפואית כי הוא מת מוות מוחי. הגופה נותחה אתמול, וצו איסור פרסום הוטל על ממצאי הנתיחה. אחותו שוחררה אתמול מבית החולים לחזקתם של קרובי משפחה.

שלשום הוארך ביומיים מעצרו של האב ואילו האם שוחררה למעצר בית בן שבועיים ונאסר עליה ליצור קשר עם כל המעורבים בפרשה – דהיינו בני משפחתה. החשדות נגד השניים כוללים הריגה, אי-סיפוק צרכי מחייה, תקיפת קטין, גרימת חבלה והתעללות בחסר ישע, והמשטרה טוענת כי יש בידיה ראיה ישירה לאשמת השניים. בני הזוג מכחישים, ובית המשפט התיר לשניהם להשתתף בהלוויית הבן.

פרשת התאומים - כותרות אחרונות:
הבן הובא למנוחות, האב קרא קדיש
בית המשפט: פרופ' היס לא ינתח את התינוק ש"טולטל"
נקבע מותו של התאום; ההורים חשודים בהריגה
התאומים המאושפזים: הסבתא שוחררה, מעצר ההורים הוארך

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully