וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות לבית הדין: אשרו שביתה ביום שלישי

חיים ביאור

1.2.2012 / 11:45

בעקבות כישלון המשא ומתן בין ההסתדרות למדינה הודיעה ההסתדרות לבית הדין כי ברצונה לפתוח בשביתה למען זכויות עובדי הקבלן החל מיום שלישי. "מקווה שבית הדין הבין הצורך"

ההסתדרות הגישה היום (ד') בקשה לבית הדין הארצי לעבודה לאפשר לה לחדש את השביתה הכללית במשק למען עובדי הקבלן החל מיום שלישי בשבוע הבא. הבקשה הוגשה, באמצעות עו"ד מיה פרי-אלתרמן, בעקבות ההחלטה שקיבלה אמש הנשיאה של ביה"ד הארצי, נילי ארד, לפיה ההסתדרות תודיע היום על המועד שבו ברצונה להתחיל את השביתה.

מיד לאחר החלטת בית הדין אתמול, נועצו יו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, עם נציגי האיגודים המקצועיים וראשי כמה מהוועדים במשק והחליטו לבקש לתפוח בשביתה החל מיום שלישי.

גורמים בהסתדרות הסבירו שההחלטה לקיים את השביתה רק החל מיום שלישי ולא במועד מוקדם יותר נובעת מהרצון לתת לציבור התרעה מוקדמת מספיקה כדי שייערך לשיתוק של חלק גדול מהשירותים במדינה. סיבות נוספות: לאפשר היערכות של ההסתדרות וועדי העובדים לשביתה וכן לאפשר זמן נוסף למשא ומתן עם משרד האוצר, המעסיקים הפרטיים ומרכז השלטון המקומי - הפעם כשאיום השביתה מונח באופן ברור על השולחן.

עיני אמר בתום ההתייעצות: "אני מקווה שנשיאת ביה"ד מבינה כבר את הצורך באיום שביתה מוחשי ומוגדר וזאת בכדי לקדם את השיחות בעניין עתידם של עובדי הקבלן, התקועות כבר שלושה חודשים. עשינו מאמץ גדול כדי להגיע לפריצת דרך שתוביל להסכם, אולם אין סיכוי שמשרד האוצר והמעסיקים יסכימו לאיזושהיא דרישה מהותית אם לא ידעו שהספירה לאחור לקראת שביתה כללית החלה. איום השביתה הברור עשוי להביא לתזוזה בעמדת האוצר והמעסיקים הפרטיים בכל הקשור לעובדי הקבלן. השביתה אינה מטרה, אלא אמצעי לקידום המשא ומתן, אבל אם נוטלים מהעובדים את האמצעי הזה, אז אין איזון, ולא ניתן יהיה להשיג כמעט כלום".

ההסתדרות הכריזה עוד בתחילת אוקטובר האחרון על סכסוך עבודה בדרישה לצמצם את מספר עובדי הקבלן במשק על ידי העברתם למסגרת העסקה ישירה אצל המעסיק. לפני 3 חודשים, כאשר המו הגיע למבוי סתום בפעם הראשונה, ביקשה ההסתדרות לקיים שביתה כללית והמעסיקים פנו לביה"ד בבקשה שיתן צו מניעה האוסר את קיומה של השביתה. ביה"ד החליט לאפשר להסתדרות שביתה למשך 4 שעות בלבד והחזיר את הצדדים לשולחן המו"מ.

בכיר באוצר אמר הבוקר: ”עיני מנצל את הבחירות הצפויות בארגונו כדי להניף את הדגל של שינוי מבנה ההעסקה במשק. לדבריו, במקום העברה של עשרות ואף מאות אלפי עובדי קבלן להעסקה ישירה, יש להעלות את שכרם של עובדים אלה ב-20%-25% ולשפר את תנאיהם הסוציאליים, אך יש להשאיר אותם במעמדם הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully