וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג קבעה: יאיר לפיד לא יוכל ללמוד לתואר מתקדם

ענת שלו

31.1.2012 / 20:49

המועצה להשכלה גבוהה החליטה פה אחד כי על אוניברסיטת בר אילן להפסיק באופן מיידי קבלת תלמידים למסלול המאפשר קבלת תואר מתקדם ללא תואר ראשון. המוסד: נערער על ההחלטה

האם הממסד האקדמי - כמו גם הממסד הפוליטי - מנסה להכשיל את יאיר לפיד? הוועדה לפיקוח ואכיפה של המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) התכנסה היום (שלישי) על רקע הפרסום בעיתון "הארץ" בגין קבלת סטודנטים, אנשי רוח ובידור – ובהם גם העיתונאי לפיד, ללימודי תארים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן, מבלי שאלה יהיו בעלי תואר ראשון. הוועדה קבעה – פה אחד – כי על אוניברסיטת בר אילן להפסיק באופן מיידי קבלת סטודנטים ללא תואר ראשון לתכניות לימודים לתואר שני ו/או שלישי לאלתר, וכי האוניברסיטה תוכל להעניק תארים מתקדמים לסטודנטים הלומדים במסלולים אלה רק לאחר שישלימו את הדרישות ככל אחד אחר.

בנוסף קבעה הוועדה כי על האוניברסיטה לדווח על מספר התלמידים הלומדים כעת במסלולים הללו עד ה- 15 לפברואר, לעדכן אותם בהחלטה וכי מנהלת המל"ג תמנה צוות שיהיה אחראי על יישום ההחלטה.

בוקר ראשון בפוליטיקה ליאיר לפיד. דניאל בוק
"יש פה חריגה מאוד ברורה מסטנדרטים אקדמאיים". יאיר לפיד/דניאל בוק

התכנסות הוועדה הגיעה לאחר ישיבת ועדת החינוך של הכנסת אתמול בעקבות הפרסומים שעוררו סערה על רקע הודעתו של לפיד על כוונתו להיכנס לחיים הפוליטיים. משה ויגדור, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, אמר בישיבה כי אוניברסיטת בר אילן חרגה מהנחיות המל"ג, והבטיח כי המל"ג תתכנס היום כדי להחליט על "אילו צעדים לנקוט נגד האוניברסיטה", כפי שאכן קרה.

"יש פה חריגה מאוד ברורה מסטנדרטים אקדמאיים", אמר ויגדור, "אין שום אפשרות ללמוד תואר שני בלי תואר ראשון. מוסד אקדמי יכול להחמיר בתנאי קבלה - אך לא להקל בהם. מבדיקה שעשינו באוניברסיטאות בארץ, מסתבר שאין דבר כזה בשום מקום".

"האוניברסיטה מצרה על ההחלטה"

אוניברסיטת בר אילן היא האוניברסיטה היחידה מבין מוסדות ההשכלה הגבוהה אשר מקבלת מועמדים ללא תואר ראשון לתארים מתקדמים. לדברי המוסד, אותם סטודנטים מתקבלים תוך "נוהל קבלה קפדני" אשר בו נדרשת הסכמה גורפת על קבלת הסטודנט. על פי ההערכות ישנם כעת עשרה סטודנטים הלומדים לתואר מתקדם ללא תואר ראשון – ובהם לפיד.

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה כי היא תערער על ההחלטה. "אוניברסיטת בר- אילן מצרה על החלטתה של ועדת המשנה של המועצה להשכלה גבוהה. האוניברסיטה הודיעה כי תערער לפני מליאת המועצה על ההחלטה, כקבוע בתקנון המל"ג", נמסר.

לקריאה נוספת
המל"ג: הפטור מתואר ראשון ליאיר לפיד - לא תקין
חוק לפיד 2: האם הוא ישלם קנס של 150 אלף שקל?
יאיר לפיד מבהיר: "אין סיכוי שאצטרף לקדימה"
לפיד הצית השו?ק - "הסקרים הם שעשוע תקשורתי"

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully