וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בחג המולד ביפו: הדקירה - בשל סכסוך נדל"ן

31.1.2012 / 12:41

המשטרה עצרה 3 חשודים ברצח גבי קדיס, יו"ר האגודה האורתודוכסית ביפו, שנדקר למוות לפני חודש בתהלוכה החגיגית בעיר. החוקרים: הוא היה שליח ציבור, שנרצח על לא עוול בכפיו

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בתל אביב התיר לפרסום כי משטרת תל אביב פיענחה את מקרה הרצח של גבריאל (גבי) קדיס, שנדקר למוות ביפו בתהלוכת חג המולד לפני כחודש. אתמול (שני) הוגשה הצהרת תובע לבית משפט השלום בתל אביב נגד שלושה חשודים ברצח, תושבי יפו: טלאל אבו מאנה, פואד אבו מאנה ותאופיק דלו. שני האחרונים חשודים ברצח, וטלאל חשוד בקשירת קשר לביצוע רצח. ביום חמישי צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

יואב קוטלר, ראש מפלג בילוש במחוז ת"א, שעמד בראש כוח המשימה, אסף את הראיות וביצע את המעצרים בתיק. לטענת החוקרים, הרקע לרצח היה סכסוך בין משפחת אבו-מאנה לקדיס ולאגודה הנוצרית-אורתודוכסית ביפו שבראשה עמד. בבסיס הסכסוך נכס בשווי עשרה מיליון שקלים ביפו. שניים מהחשודים נעצרו למחרת הרצח והחשוד השלישי, תאופיק דלו, נתפס בשבועיים האחרונים.

קדיס נדקר למוות בתום תהלוכה מסורתית לציון חג המולד. ככל הנראה, בתום הצעדה הוא יצא מהכנסיה האורתודוכסית ביפו לכיוון מכוניתו. פואד אבו מאנה דקר אותו, בסיועו של תאופיק דלו.

טאופיק דאלו, אחד החשודים ברצח גבריאל קדיס ביפו, ינואר 2012. דרור עינב
אחד החשודים במעורבות ברצח, תאופיק דלו/דרור עינב

צוות החקירה, בראשו עמד רפ"ק אדוארד פלינר, חקר עשרות עדים, הסיק כי המניע לרצח היה הסכסוך המשפטי סביב המבנה וניסיונו של טלאל אבו מאנה להתמודד על ראשות האגודה. המשטרה מייחסת לטלאל אבו מאנה את הזמנת הרצח. כמה ימים לפני הדקירה, התקיים הליך משפטי שנגע לנכס, הליך שעורר את זעמה של משפחת אבו מאנה.

המשטרה: "לא כמו כל מקרי הרצח ביפו"

ניצב משנה גדי אשד, מפקד ימ"ר תל אביב, שניצח על החקירה כולה, אמר כי קדיס היה "שליח ציבור נקי כפיים, שכל חטאו היה שניסה לקבל נכסים השייכים לאגודה. הפעילות הציבורית עלתה לו בחייו". במשטרה אומרים שההגדרה "סכסוך מקרקעין" כבסיס לריב שהוביל לרצח עושה עוול למנוח. "למעשה, כל חטאו היה שהיה מספר 1 באגודה".

על פי גורמים שהיו מעורבים בחקירה, תיזמון הרצח לא נבחר במקרה: המטרה הייתה לבצע פעולת הסחה, כאשר מאות אנשים מקיפים את קדיס בצפיפות גדולה, ולרצוח אותו בתוך הכנסיה. לצורך כך, על פי החשד, כיבו השניים את האור בכנסיה, אולם, כשניסיון הרצח הראשון לא צלח, החשודים ברצח ארבו לקדיס ודקרו אותו מחוץ לכנסיה. על פי החשד, השלושה תיאמו ביניהם את הגרסאות כדי ליצור לעצמם אליבי. הם אף פיזרו ראיות שנועדו להטעות את החוקרים בנתיב הבריחה, כגון כפפות מגואלות בדם.

במשטרה שיבחו את שיתוף הפעולה של הקהילה הנוצרית ביפו, ואומרים כי ללא סיוע מצדה, לא היה ניתן לפענח את המקרה. "צריך להפריד בין מקרי הרצח הקודמים שהיו ביפו לרצח הזה", אמר ניצב משנה אשד. "שאר הרציחות היו על רקע פלילי, אך פה מדובר על מקרה מיוחד, של רצח שליח ציבור נקי כפיים".

הרצח בחג המולד - עוד כותרות
קדיס נרצח ביפו בתום תהלוכת חג המולד
חמישה בני משפחה נעצרו בחשד לדקירה

לפנייה לכתבת: mor. shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully