וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לא קבעה מי מההורים חשוד בטלטול התאומים

25.1.2012 / 19:27

פרקליטם של ההורים, שילדיהם, תינוקות תאומים, מאושפזים במצב קשה, ביקש לשלוח אותם למעצר בית - אך סורב. ההורים הביעו נכונות לעבור בדיקת פוליגרף. מעצרם הוארך ביומיים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

בית משפט השלום האריך הערב (רביעי) ביומיים את מעצר הורי התינוקות התאומים המאושפזים בבית החולים שיבא בתל השומר במצב קשה, בשל חבלה שנגרמה להם, על פי חשד המשטרה, כתוצאה מטלטול. עד כה, לא הצליחה המשטרה לקבוע מי משני ההורים פגע על פי החשד בתינוקות. ההורים הביעו נכונות לעבור בדיקת פוליגרף, אך אף אחד מהם טרם עבר אחת כזו. יצוין כי המשטרה תרשה כי מעצר ההורים יוארך בשישה ימים – אך בית המשפט דחה את הבקשה.

הארכת מעצר לשני ההורים החשודים כי התעללו בתאומים שלהם וגרמו לחבלות קשות, ינואר 2012. נמרוד סונדרס
מעצרה הוארך ביומיים. אם התאומים/נמרוד סונדרס

מעצרם של ההורים התבצע בעקבות הדו"ח של רופאי בית החולים "שיבא", שפורסם אתמול, בו הם שללו פגם מולד. תוצאות הבדיקה הפתולוגית שביצע מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, פרופ' יהודה היס, לא היו חד-משמעיות.

סנגורם של ההורים, עורך הדין ציון אמיר, אמר בדיון כי מדובר בטרגדיה מסתורית, וכי מדובר בהורים נורמטיביים. "במשך שנתיים ניסו ההורים להביא ילדים לעולם בהפריה מלאכותית", אמר אמיר, שציין כי השניים יודעים על החקירה כבר שבוע, ולא יכולים לשבש את החקירה. במהלך הדיון הוא אף ביקש מבית המשפט לשלוח את ההורים למעצר בית, אך כאמור, בקשה זו לא התקבלה.

הסבתא שוחררה ממעצר

עוד אמר אמיר: "הם משתפים פעולה עם המשטרה, בה הם שמים את מבטחם שתוציא את האמת לאור". הוא אמר עוד כי " קיבלתי בימים האחרונים המון פניות ממומחים שמכירים תופעות כאלה בילדים. כמו כן, יכול להיות שמדובר בטלטול מתוך חוסר מודעות. הסיפור ימצא את פתרונו בבוא העת. ההורים מכחישים שפגעו בילדים בכוונה, הם סומכים על רשויות החוק". בתום הדיון, פרצו ההורים בבכי והתחבקו דקות ארוכות.

סבתם של התאומים, אמה של האם, שוחררה הבוקר בתנאים מגבילים בתום חקירתה. היא נעצרה אמש יחד עם ההורים, ככל הנראה מאחר ונהגה לשמור על הילדים והתעורר החשד כי היא מעורבת בחבלה שנגרמה לפעוטות הסובלים משברים וחבלות בכל חלקי גופם. מצבו של הבן מוסיף להיות קריטי בעוד שמצב הבת השתפר בימים האחרונים.

השלושה נעצרו אתמול לאחר בעקבות פרסום מסקנות דו"ח רפואי שקבע כי התאומים שאושפזו ביום שלישי שעבר אינם סובלים ממחלה נדירה, אלא על פי החשד החבלות נגרמו על ידי גורם חיצוני. משפחתם של התאומים הכחישה כי הוריהם התעללו בהם. דודם של התאומים אמר אמש לוואלה! חדשות כי "מדובר בהורים נורמטיביים, ההורים האלה במשך הרבה זמן חיכו לילדים האלה בהפריה, אוהבים אותם וכולנו טיפלנו בהם ועשינו הכל כדי לתת אהבה לילדים האלה". אחיו של האב העצור, אמר כי לדעתו "המעצר הזה מיותר אבל האמת שלנו תתבהר עם הזמן".

אתמול מסר בית החולים ספרא לילדים כי על פי בדיקות שנערכו, מצבם של התאומים נגרם כתוצאה מחבלה, וככל הנראה, החבלות שלגופם של התינוקות הן תוצאה של טלטול. "מתוך ניסיון, לנוכח הספרות הרפואית העדכנית, אנו סבורים אפוא היום כי הממצאים הגופניים שנמצאו נגרמו בסבירות גבוהה מאוד כתוצאה מחבלה. המנגנון הסביר ביותר לממצאים הרפואיים הוא אפשרות של טלטול התינוקות", נמסר מבית החולים.

עוד בנושא
תאומים בני 4 חודשים אושפזו בשיבא עם חבלות קשות
בדיקת התאומים שאושפזו: אין מסקנות חד משמעיות
התאומים המאושפזים: הסבתא שוחררה, מעצר ההורים יוארך

  • עוד באותו נושא:
  • תאומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully