וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: שביתה כללית בלשכות התעסוקה

ענת שלו

23.1.2012 / 19:30

השביתה התורנית: ועד עובדי לשכת התעסוקה פותח בעיצומים במחאה על תכנית משרד התמ"ת לפתוח 20 מרכזים בהם יועסקו עובדי קבלן. עקב כך לא תהיה קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני

ועד עובדי לשכת התעסוקה יפתח מחר (שלישי) בשביתה כללית, במסגרתה לא תהיה קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני בלשכות התעסוקה בכל רחבי הארץ. השביתה מתקיימת במחאה על יוזמה של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה לפתוח 20 מרכזי תעסוקה חדשים במגזר הערבי, אותם מתכוונת המדינה להפעיל דרך חברות קבלן פרטיות, כך לטענת העובדים.

בעקבות השביתה לא יוכלו מובטלים לחתום בלשכות, אך יש לציין כי מהביטוח הלאומי נמסר כי יגיעו להסדר כמו שהיה בעבר, בו נחשבו ימי העיצומים כימי אבטלה. יחד עם זאת, תקופת העיצומים לא תיחשב כימי אבטלה לאנשים שאינם רשומים כמובטלים מהתקופה שלפני השביתה.

יו"ר ועד עובדי לשכת התעסוקה, אהרון חוטובלי, הסביר בשיחה עם וואלה חדשות! את הסיבה למאבק ואמר כי "שר התמ"ת מוביל קו כבר מזה זמן של פתיחת עשרים מרכזי תעסוקה אשר יופעלו באמצעות חברות כוח אדם ועובדי קבלן. זו פגיעה חמורה בשירות התעסוקה. הם מנסים לפגוע בשירות דרך הפרטתו ובזה אנו נאבקים". עוד אמר חוטובלי כי "אנחנו יכולים לעשות את העבודה הזאת בעלות יותר זולה ובאיכות טובה יותר של עבודה כי אנחנו בעלי הניסיון והידע הנחוצים בתחום הזה, אנחנו מיומנים בזה".

"אין מדובר בהפרטת השירות"

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה כי "השר שלום שמחון, רואה חשיבות אדירה בהגדלת שיעור התעסוקה במגזר המיעוטים ומשקיע בכך משאבים רבים. ההחלטה להפעיל מרכזי רשות מקדמת תעסוקה באמצעות הג'וינט ב-20 יישובים ערבים מהווה יישום של שלוש החלטות ממשלה לקידום מגזר המיעוטים בישראל. החלטה זו מטרתה לספק השמה, הכוונה תעסוקתית ותעסוקה לאלפי מחוסרי עבודה במגזרי המיעוטים. 20 המרכזים שיקומו יביאו לשיפור מצב התעסוקה ביישובים אלה וסביבתם".

יחד עם זאת הבהירו במשרד כי "מרכזים אלה אינם מחליפים את שירות התעסוקה ולשכות התעסוקה הפזורות ברחבי הארץ והם מספקים מעטפת כלים משלימה, כלומר – אין מדובר בהפרטת השירות". עוד נכתב בתגובה כי "שירות התעסוקה הוא אחד הכלים המצויים בידי משרד התמ"ת לקידום התעסוקה בכלל ובאוכלוסיות המיוחדות בפרט. לקידום נושא זה שותפים גורמים רבים. הניסיון לתקוע מקלות בגלגלי הממשלה, במאמציה לשפר את מצב התעסוקה בישראל, אינו משרת את טובת הציבור".

עוד באותו נושא:
רק לפני שבוע: שביתה כללית ברשויות המקומיות: לא מפנים זבל, לא מחלקים דו"חות
לפני שבועיים: שיבושים ברכבת: הקווים לראשון וירושלים לא יפעלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully