וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנתחים הוציאו מבטנו של פעוט 60 כדורי מגנט

קובי דוד

18.1.2012 / 16:53

המומחים למערכת העיכול בבית החולים "העמק" בעפולה נדהמו לגלות על פי תמונת הרנטגן, כי פעוט שהובא על ידי אמו בלע 60 כדורי מגנט קטנים עמם שיחק. "הניתוח היה מורכב"

משחק מסוכן: תושבת עפולה ובנה הקטן הגיעו שלשום (שני) בבהלה גדולה אל חדר מיון של בית החולים "העמק" בעפולה. האם המודאגת סיפרה לצוות הרופאים כי מצאה בפיו של בנה שני כדורי מגנט קטנים השייכים למשחק קופסה, ואף הביעה חשש כבד שהפעוט הספיק לבלוע כמה כדורים נוספים בטרם הגיעה אליו ונטלה את המשחק מידיו.

החשש היה מוצדק: כתוצאה מחששה של האם נערכה לפעוט בדיקת רנטגן במטרה לבדוק האם אכן הספיק לבלוע את כדורי המגנט, ולמרבה ההפתעה של כל אנשי הצוות, צילום הרנטגן חשף תמונה מחרידה: לא פחות מ- 60 כדורי מגנט צמודים זה לזה במערכת העיכול של הפעוט, מסודרים זה אחר זה במעין "מחרוזת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פחות מ-60 כדורי מגנט, מסודרים כ"מחרוזת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, הוזעקו רופאים המתמחים במערכת העיכול, שהופתעו אף הם למראה צילום הרנטגן הבלתי שגרתי, והחליטו לפנות את הפעוט לחדר הניתוח בניסיון לשלוף את כדורי המגנט באמצעות אנדוסקופ, מכשיר מיוחד שמוחדר דרך הפה למערכת העיכול. מנהלת חדר מיון ילדים, ד"ר יהודית אנטונלי, סיפרה: "בשל החשש שכדורי המגנט הקטנים ייצרו כדור גדול יותר שיגרום לחסימה במעיים, היה צורך בניתוח מעיים מורכב. מזל גדול שהאם הביאה דוגמאות של המגנטים. זה אפשר לנו לתכנן ולהתאמן על פעולת השליפה".

המשימה הייתה לא פשוטה, ולאחר כמה ניסיונות שבהם הצליחו הכדורים להתחמק מכלי השליפה, הצליח הצוות הרפואי לתפוס את הכדורים, כך שבסוף התהליך ה"מחרוזת" הממוגנטת יצאה במלואה. סגן מנהל מחלקת גסטרואנטרולוגיה בבית החולים, ד"ר עזמי שחברי, סיפר: "בחדר הייתה ההתרגשות גדולה. בייחוד שהצלחנו למנוע ניתוח מיותר בתינוק קטן".

בתום הפעולה הועבר הפעוט להשגחה במחלה כירורגית לילדים, ושוחרר אמש לביתו. אמו ביקשה להזהיר את הורי הילדים לבל ישאירו חפצים קטנים בנוכחות תינוקות ופעוטות. "למרות שמשחק המגנטים היה במקום גבוה, בני הקטן הצליח להגיע אליו ולבלוע את הכדורים. ההורים חייבים להיות מודעים לסכנות הטמונות בחפצים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully