וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: "ההבנות יקרות", בוחבוט: "השביתה בתוקף"

ענת שלו וטל שלו

17.1.2012 / 7:02

השביתה ברשויות המקומיות תימשך היום, למרות שאמש, מיהר שר הפנים ישי להכריז על "הבנות" שיביאו לסיומה, בכפוף לאישור רה"מ. בלשכת נתניהו אמרו: זה ייקח זמן

עוד חזון למועד: למרות ששר הפנים, אלי ישי, מיהר להכריז אמש שהגיע להבנות עם ראשי מרכז השלטון המקומי, וכי "ניתן לסיים את השביתה", בלשכת ראש הממשלה מיהרו לצנן את ההתלהבות ולהגיד כי בשל עלות ההבנות, לא ניתן לאשרן באופן מיידי, ובשלטון המקומי הבהירו כי השביתה תימשך גם הבוקר (שלישי) בכל הארץ, פרט לנתניה. כמו כן, מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כסדרם.

מוקדם יותר אתמול, אמר שר הפנים כי במסגרת המסמך שגובש בין הצדדים, יושבו המחלוקות סביב תשלומי הארנונה, עלות המים והעברת הכספים ממפעל הפיס. "אנחנו ממתינים להסכמת ראש הממשלה", אמר ישי, "המסמך הזה ניתן לגישור, צדק חברתי זה לא סיסמה". גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו אמש כי במזכר ההבנות שהושג יש סעיפים רבים חדשים, עם דרישות בשווי מיליארדי שקלים שהועלו לראשונה. "ראש הממשלה קורא להפסקת השביתה, שגורמת סבל לתושבים, וסבור כי יש להתחיל בפגישות שיביאו לסיכומים בתוך ארבעה שבועות", נמסר מלשכתו. בתגובה אמר ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, כי השביתה עדיין בתוקף – כל עוד אין אישור סופי מירושלים.

בנימים נתניהו ושלמה בוחבוט במפגש ראשי הערים והמועצות בירושלים, ינואר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
ישי משוכנע שיש הבנות, נתניהו מתעכב, והשביתה, כנראה, תימשך. הצדדים נפגשים שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

אמש התייחס בוחבוט לאמירה המיוחסת לגורמים בלשכת ראש הממשלה, ולפיה ההצעות שניתנו לאנשי השלטון המקומי היו מרחיקות לכת: "מרחיקות לכת? אני לא יודע מה זה מרחיקות לכת, חלק גדול מהדברים אתמול היו עם ראש הממשלה ואם אתמול היינו מסכימים אז למה אנחנו ממשיכים לשבות? ישבנו עם שר הפנים, סיכמנו כמה דברים ואמרנו שעכשיו הכדור אצל ראש הממשלה. ראש הממשלה קרא בסיעת הליכוד לכל ראשי הערים לחזור לדיונים. שר הפנים הוא השר המוביל את השלטון המקומי, ישבנו אתו, הכנו מסמך שמקובל על שר הפנים ועכשיו הכדור בידי ראש הממשלה. עד להודעה חדשה השביתה מתקיימת".

עם זאת, הודיעה אמש, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג כי היא מפסיקה את השביתה בעיר בשל ה-"שימוש הפוליטי, הציני והשערורייתי שעשתה הנהגת מרכז השלטון המקומי בכוחה כדי לנגח את ראש הממשלה".

הליכודניקים ינטשו את בוחבוט?

אלא שלא בטוח שהחזית של בוחבוט אחידה: כמה עשרות ראשי ערים ורשויות מטעם הליכוד, אינם רואים כל טעם להמשיך בשביתה במתכונתה הנוכחית וקוראים למטה המאבק להישמע להצעתו של ראש הממשלה לתת לו זמן להכריע בסוגיה. יתרה מזה: מסתבר שלא כולם שבתו אמש, וכמה ראשי רשויות וערים, בהם בבקעת הירדן, בנצר, בנצרת עילית, בקריית אונו, בקריית אתא ובמודיעין, אינם מסכימים עם המשך מתווה השביתה.

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, אמר כי הוא מסכים עם המאבק, אך לא עם הדרך: "אנחנו לא מתכוונים מחר לשבות וגם היום בעצם לא שבתנו. לדעתי, אם ראש הממשלה מבקש 45 יום כדי לטפל בנושאים הללו ולפתור אותם, ועד עכשיו הוא הוכיח שהוא הצליח לעשות את הדברים האלה, אני חושב שראוי ומכובד לתת לראש הממשלה את פרק הזמן שהוא ביקש ומבחינת התושבים אם ישנה אפשרות שבה לתושבים לא נגרם מזק לאיכות החיים, וההורים יכולים לשלוח את הילדים שלהם לבית הספר אז אני חושב שכדאי לתת לו את פרק הזמן הזה לפתור את העניין".

ראש עיריית קריית אונו, יוסי נשרי, אמר אתמול: "היום החינוך לא שבת אצלנו, אבל קבלת קהל ופינוי אשפה לא התקיימו. מחר נקום ונראה מה יוליד יום. אני בעד לסיים את השביתה ולעצור אותה ולכבד את בקשתו של ראש ממשלת ישראל שהתחייב לטפל בנושא בחודש הקרוב. אני יודע שיש לו מוכנות, הוא גם מבין שיש פה בעיה לכן אני חושב שנקיים את בקשתו של ראש הממשלה כזרוע המבצעת. הוא הוכיח את עצמו במאבק בתאגידים. אני חושב שצריך לכבד את פנייתו".

במסגרת השביתה הנמשכת הבוקר, לא יכללו בה מוסדות החינוך המיוחד ויישובי עוטף עזה. לא ירשמו דו"חות חניה, לא תפונה אשפה, לא ייערכו בדיקות וטרינריות למזון המוכנס לערים, לרבות בשר, עופות ודגים, יופסקו שירותי הניקיון, כולל אלה המבוצעים על ידי קבלני משנה, לא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות ולא יינתן מענה טלפוני. בנוסף, שירותי השיטור העירוני לא יופעלו, ויבוטלו עבודות תחזוקה. שירותי הרווחה לא יינתנו, הבריכות והספריות העירוניות יוותרו סגורות, הסייעות והמאבטחים בגני הילדים ישבתו וההסעות לבתי הספר והגנים לא יצאו לדרכן. גם החוגים והפעילויות השונות במתנ"סים לא יתקיימו.

עוד בנושא
לקראת סיום השביתה? ישי ובוחבוט הגיעו להבנות
הסייעות שובתות - אביה של קרן נשאר עמה בגן
השביתה הכללית תימשך גם מחר; נתניהו: ”נזק לתושבים”


לפניות לכתבת:
ענת שלו - anat.shalev2184@walla.com
טל שלו - tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully