וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עורכי דין מישראל הונו בנקים מצריים במיליונים

קובי מנדל

11.1.2012 / 8:00

המשטרה עצרה את שני עורכי הדין מבקה אל-גרבייה ומג'ת שייצגו את שני הבנקים המצריים בתביעה על בעלות מלון המלך דוד בירושלים. השניים חשודים שהוציאו במרמה 18 מיליון שקלים

שני עורכי דין מבקה אל-גרבייה ומהכפר ג'ת, נעצרו בחשד שהונו שני בנקים מצריים והוציאו מהם במרמה 18 מיליון שקלים. השניים יובאו הבוקר (רביעי) להארכת מעצר בבית משפט השלום בקריות. החקירה הראשונית העלתה כי שני עורכי הדין ייצגו את "בנק מצרים" ו-"בנק קהיר".

בשנת 1923 לקחו יהודי מצרים הלוואה מהבנקים על מנת לרכוש חלק מהבעלות על מלון המלך דוד בירושלים. לצורך החזר ההלוואה, יהודי מצרים משכנו את בעלותם ומשההלוואה לא הוחזרה, הגישו הבנקים באחרונה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בהיקף של 880 מיליון שקלים, לצורך מימוש חלק מהבעלות על המלון.

שני עורכי הדין ייצגו כאמור את שני הבנקים בתביעה לבית המשפט ושילמו כנדרש אגרת בית משפט בסך ארבעה מיליון שקלים. המשטרה טוענת כי ההמחאה לצורך תשלום האגרה לא כובדה, לאחר שנרשמה באופן לקוי ובמקביל קיבלו החשודים קבלה לפיה שילמו את סכום האגרה.

לפי החשד, שני עורכי הדין זייפו את הסכום שנרשם על הקבלה בסכום של שמונה מיליון שקלים וגבו מאחד הבנקים המצריים את הסכום. באותה שיטה הם הצליחו להוציא עוד עשרה מיליון שקלים מהבנק המצרי השני. המשטרה פתחה בחקירת החשדות בעקבות תלונה שהגישה היועצת המשפטית המייצגת את שני הבנקים בישראל. ראש מפלג ההונאות במחוז חוף, רב-פקד אהרון גלאור מסר כי שני החשודים קושרים עצמם לעבירות המיוחסות להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully