וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה שעורר: רב חיל האוויר התפטר מתפקידו

10.1.2012 / 10:19

מדובר צה"ל נמסר שהרב התנצל בפני מפקד חיל האוויר על התנהגותו, וביקש לסיים את תפקידו כרב החיל. מנגד, טוענים מקורבי הרב כי הוא רק ביקש לסיים את תפקידו בפרויקט שילוב החרדים בחיל

רב חיל האוויר, סגן-אלוף רם ראב"ד, ביקש היום (שלישי) לסיים את תפקידו כרב החיל - כך נמסר מדובר צה"ל, בתום פגישה שערך עם מפקד החיל, אלוף עידו נחושתן, בה התנצל בפניו על התנהגותו ועל הסערה שחולל. ראב"ד יסיים את תפקידו בימים הקרובים. עם זאת, מקורביו של ראב"ד שוללים את הודעת דובר צה"ל לפיה הרב ביקש להתפטר מתפקידו כרב חיל האוויר, ואומרים כי ראב"ד רק ביקש מנחושתן לסיים את תפקידו כרב פרויקט "שח"ר כחול", מיזם שילוב החרדים בחיל, ולא לפרוש מהתפקיד הבכיר יותר.

לפי מקורבי הרב, בחודשים הקרובים הוא היה אמור ממילא לסיים את תפקידו כרב החיל, ולצאת לחופשת פרישה. גורם צבאי מסר כי על מפקד חיל האוויר הופעלו לחצים להדיח מתפקידו את הרב ראב"ד, אך לטענת מקורבי הרב, נחושתן, שאמור גם הוא לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, לא נכנע לדרישות אלה.

ראב"ד אמר בשבוע שעבר כי בכוונתו להתפטר מתפקידו הנוסף בפרויקט שח"ר על רקע החלטת המטכ"ל לחדד את פקודות השילוב הראוי. ראב"ד לקח חלק בוועדה, בראשות ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, שבחנה את השילוב הראוי בצה"ל. הוועדה קמה בעקבות הסערה שנוצרה עקב סירוב של חיילים דתיים להשתתף באירועים בהם הייתה גם שירת נשים, כפי שקרה גם במהלך טקס בבית ספר לקצינים. לאחר שהמטכ"ל אימץ את המלצות הוועדה, לפיהן כלל החיילים בצה"ל יידרשו להשתתף בטקסים רשמיים, גם אם יופיעו בהם זמרות, החליט ראב"ד להביע את מחאתו במכתב ששלח לחיילי הפרויקט.

"אני מצטער, אך לא אוכל להשתתף בחידוד הנהלים בפרויקט שח"ר", אמר הרב לחבריו בשיחות סגורות, "החרדים התגייסו לצה"ל בתנאים ברורים, ופתאום רוצים לשנות את התנאים - זה יביא לפיצוץ". לדבריו, "נכון שברור לכולם שהם צריכים לעמוד בטקס בו שרה אישה, אבל עד עכשיו אף אחד לא אכף את זה. אני לא יכול לקחת אחריות על הקרע והפיצוץ שיהיה ביום שבו יאכפו בכוח את הפקודה". הרב ציין כי במשך ארבע שנים נשמר סטטוס קוו, תוך העלמת עין מהשתתפות חרדים בפעילויות מסוימות, ולפי ראייתו יש כוונה לשנות זאת.

מדובר צה"ל נמסר אז כי "פרויקט שירות חרדים, שח"ר, הינו חלק מהמאמץ הלאומי לגיוס כלל מגזרי החברה הישראלית ובכללם הציבור החרדי. בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף בני המגזר החרדי המתגייסים לצה"ל ושילובם במסלולים שונים בכלל זרועות הצבא. צה"ל רואה בכך חשיבות ופועל להרחבת היקף המתגייסים. דובר צה"ל מבהיר כי התנהגותו של רב חיל האוויר עומדת בניגוד לנורמות המקובלות בצה"ל, ובימים אלה מתקיים בירור בנושא".


עוד על הפרשה
בגלל שירת הנשים: "רב החרדים" בצה"ל מתפטר
מלחמת גרסאות: "הרב ראב"ד לא התנצל על דבריו"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully