וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד בחירת סולברג: לא למנות מתנחל לעליון

גלעד גרוסמן

8.1.2012 / 13:29

"מתנחל בשטחים הכבושים אינו ניחן בטוהר המידות הנדרש לשופט בבית המשפט העליון", נכתב בעתירה שהוגשה על ידי תנועת "יש גבול", נגד מינויו של שופט המחוזי בירושלים לעליון

תנועת "יש גבול" עתרה הבוקר (ראשון) לבג"ץ נגד ההחלטה למנות את שופט בית המשפט המחוזי בירושלים נעם סולברג לכהן כשופט בבית המשפט העליון, זאת בשל היותו תושב השטחים. עורכי הדין יפתח כהן ועומר שץ, באמצעותם הוגשה העתירה, ביקשו מבית המשפט להוציא צו על תנאי נגד מינוי סולברג, מכיוון שלטענתם "מתנחל בשטחים הכבושים אינו ניחן בטוהר המידות הנדרש לשופט בבית המשפט העליון". עוד נטען בעתירה כי מועמדותו של סולברג, תושב ההתנחלות אלון שבות, הייתה צריכה להיפסל על ידי הוועדה לבחירת שופטים מכיוון, שלטענתם, מפעל ההתנחלויות מהווה הפרה של אמנת ז'נבה.

עוד טענו העותרים כי השופט סולברג משתייך לאוכלוסייה אזרחית של מעצמה כובשת שהתנחל בשטחים כבושים, שזהו צעד אסור על פי דין ודוחה מבחינה מוסרית, סיבה נוספת בגינה היה עליו להיפסל. לדבריהם, אפילו אם היה נודע להם שסולברג מחזיק בעמדות כמו שלהם, ושהוא מבקש לקדם את יישום תפיסות אלה באמצעות פסיקה נגד ההתנחלויות, הם עדיין היו מתנגדים למינויו.

"לא יודע מה שם בקלפי"

עם הודעת הוועדה לבחירת שופטים על הבחירה בסולברג לכהן כשופט בבית המשפט העליון, אמר למקורביו כי "אני נכנס לתפקיד בחיל ורעדה ואצטרך הרבה סייעתא דשמיא על מנת למלא את התפקיד החשוב והמאתגר, אך אני שמח לשרת את עם ישראל ואת מדינת ישראל". ולצד זאת, חבריו ושכניו בהתנחלות אלון שבות התייצבו לצידו של סולברג והצדיקו את המינוי שנחשב היה לשנוי במחלוקת. "זו בחירה טובה לנו ובחירה טובה לעם ישראל", אמר תומר מוסקוביץ', חברו הקרוב של השופט סולברג, "מדובר בשופט מקצועי מאוד ומשפטן מן המעלה הראשונה. ההתרגשות בבית הייתה גדולה מאוד ובאופן אישי אני שמח שהקמפיין נגדו ונגד הדרתו לא צלח. היו לא מעט גורמים ובראשם עיתון 'הארץ', שניסו לפסול אותו כשופט רק בגלל מקום מגוריו. מי שמנסה לפסול אדם מלכהן בתפקיד ציבורי רק בגלל היותו מתנחל, הוא פוסל אותו מלהיות אזרח במדינה. אין לי ספק שהשכלתו התורנית של נעם בוודאי העשירה ותעשיר את פסיקותיו".

מוסקוביץ' שמתגורר בסמיכות לשופט סולברג בהתנחלות אלון שבות הוסיף כי "אינני יודע אם הוא אדם ימני כפי שמנסים להגדיר אותו. אני מכיר אותו למעלה מ-20 שנה ואין לי מושג איזה פתק הוא שם בקלפי. זה נכון שהוא שופט שמרן יחסית, שקשוב לעמדת המערכת, אך אינני בטוח שהוא היה פוסק נגד חוק ההתנתקות, כפי שעשה בעבר השופט אדמונד לוי. עם ישראל זכה משום שנבחר לכהונה בעליון שופט מקצועי ומצוין. כמו שאני מכיר אותו, הוא יעזוב את החגיגות ויחזור לחדר העבודה שלו כדי להמשיך לכתוב פסקי דין".

מנגד, היו גם מאוכזבים מבחירתו לעליון. ביניהם, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) שהגיש את הצעת "חוק סולברג", לפיה מתנחל לא יוכל להתמנות לשופט בבית המשפט העליון. טיבי אמר כי "בחירת סולברג היא יום שחור לצדק ולשוויון, ומפלה ערכית למערכת המשפט הישראלית שבלאו הכי אינה נותנת סעד לפלסטינים. גם מתנחל שופט הוא מתנחל, שחי על אדמה שנגזלה מהפלסטינים. לא ירחק היום וח"כ מיכאל בן ארי עצמו יהיה יועץ לענייני זכויות אדם לבית המשפט העליון".

עוד באותו נושא:
חבריו של סולברג: "אין לנו מושג מה הוא שם בקלפי"
חוק אנטי סולברג? מתנחל לא יוכל לכהן כשופט העליון
המאבק תם: נבחרו ארבעה שופטים חדשים לעליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully