וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק תם: נבחרו ארבעה שופטים חדשים לעליון

גלעד גרוסמן

6.1.2012 / 11:02

לאחר הקפאת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, בחרו חבריה בשופטי המחוזי בירושלים נועם סולברג וצבי זילברטל, שופט המחוזי בתל אביב אורי שהם ופרופ' דפנה ברק

המאבק סביב בחירת השופטים לבית המשפט העליון הגיע הבוקר (שישי) לסיומו: הוועדה לבחירת שופטים בחרה בארבעה שופטים חדשים לעליון - שופטי המחוזי בירושלים נועם סולברג וצבי זילברטל, שופט המחוזי בתל אביב אורי שהם, ופרופ' דפנה ברק .

בכך התבדו ההערכות לפיהן קלושים הסיכויים להגיע להחלטות על זהות השופטים החדשים, בשל חוסר הסכמה בוועדה על רקע הכישלון שנחל שר המשפטים, יעקב נאמן, כשהחוק לשינוי הרכב הוועדה הוקפא. נאמן, החבר בוועדה מתוקף היותו שר המשפטים, צפוי היה להקשיח את עמדותיו בנושא.

מזה מספר שבועות שחברי הוועדה לא הצליחו להגיע להסכמה סביב רשימת המועמדים, כאשר מירב המחלוקת הסובה סביב שמו של סולברג, מועמד המועדף על הימין ועל שר המשפטים יעקב נאמן. לפני כחודש וחצי, בישיבה הקודמת של הוועדה, נדחתה בחירת השופטים החדשים, לאחר שנציגי השופטים בוועדה סברו שלא ניתן למנות שופטים ב"אווירה הציבורית" שנוצרה.

ההערכות היו שגם היום לא יגיעו חברי הוועדה להסכמה, בעיקר לאור הניסיונות של השר נאמן לשנות את הרכב הוועדה. גורמים המקורבים לעבודת הוועדה אמרו בימים האחרונים כי בחירתו של סולברג מובטחת, וכי יש סיכוי שה"דיל" האחרון שניסו לגבש חברי הוועדה , במסגרתו ימונה השופט זילברטל, מקורבה של ביניש. אולם, ההערכה הייתה שהבחירה לא תתקיים היום. בסופו של יום הגיעו הצדדים להסכמה.

נעם סולברג, בן 49, מכהן כשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים. העובדה שסולברג מתגורר בהתנחלות אלון שבות שבגוש עציון והכיפה שעל ראשו, הפכו אותו ל"סדין אדום" בעיני רבים במערכת המשפט ובשמאל המפה הפוליטית, ומאידך כמועמד המועדף של הימין. הוא נתמך באופן גורף על ידי מרבית מחברי הוועדה לבחירת שופטים ונחשב כאמור כמועמדו של שר המשפטים, יעקב נאמן. שר המשפטים מכיר את סולברג שנים ארוכות, אך התרשם ממנו בעיקר בעת שכיהן בוועדה לענייני גיור בסוף שנות ה-90'. סולברג היה אז היועץ המשפטי של הוועדה ונאמן, שהתרשם מיכולותיו של המשפטן הצעיר, ניסה לקדמו לעליון.

עוד בנושא
נתניהו התקפל: הקפיא חוק הוועדה לבחירת שופטים
מיהו שופט העליון החדש נועם סולברג?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully