וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורשע בהפקרת מיטל אהרונסון ייצא להיפגש עם אמו

5.1.2012 / 17:54

חרף חשש כבד לחייו למרות שנאסר עליו לצאת לחופשות, שלום ימיני, ייצא לחופשה כדי לבקר את אמו, שלא יכולה לבקר אותו בכלא עקב חשש ממקומות סגורים ממנו היא סובלת לאחר שנפצעה בפיגוע

האסיר שלום ימיני, שהורשע בהפקרתה של הצעירה מיטל אהרונסון, שנדרסה למוות ב-2008, ואינו זכאי לצאת לחופשות, ייצא באופן מיוחד לפגוש את אמו מחוץ לכותלי הכלא - כך החליט השבוע בית המשפט המחוזי בבאר שבע. את העתירה הגיש ימיני בטענה כי אמו אינה יכולה לבוא לבקרו בבית הכלא, מפני שהיא פיתחה פחד ממקומות סגורים (קלסטרופוביה) אחרי שנפצעה בפיגוע בשנת 2003.

המשטרה מתנגדת לכך שימיני יפגוש את אמו בדירתם, בעקבות מידע מודיעיני לפיו אם יבקר בבית קיים חשש לחייו. פרקליטתו, עורכת הדין רותם טובול, הציעה למדינה כמה כתובות אפשריות לקיום המפגש, שיישארו חסויות. בית המשפט קבע כי על שרות בתי הסוהר לבחור באחת מהכתובות ולהוציא את ימיני לפגוש את אמו עד סוף החודש. הוא ילווה במאבטחים.

ימיני החל לרצות את עונשו בשנת 2010 לאחר שהורשע בסיוע להפקרתה של מיטל אהרונסון בתאונת פגע וברח ברחוב אבן גבירול בתל אביב. בעבר נדחתה עתירתו לצאת לחופשות בעקבות מידע שהגיע למשטרה על כוונת ארגוני פשע לפגוע בו. מאז לא ראה את אמו למעט בדיונים בבתי המשפט.

טען כי האם מאבדת הכרה במקומות הומי אדם

בעתירה, שהגיש לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, טען ימיני כי בשנת 2003 נפצעה אמו באירוע חבלני בו נהרגה בת משפחה נוספת. מאז היא סובלת מבעיות שונות, המונעות ממנה להימצא במקומות סגורים או הומי אדם. לדבריו, אמו ניסתה להשתתף בחתונת אחיו בחודש שעבר, אולם איבדה שם את הכרתה.

בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט התנגד נציג שב"ס לבקשה, בטענה כי "משטרת ישראל סבורה שנשקפת סכנה לצוות הליווי בבית האם". מנגד טענה עורכת הדין טובול כי "יש בקשות שבהן המדינה צריכה להתגמש ולבוא לקראת העותר. מדובר באם שלא ראתה את בנה". על כן הציעה פתרון, לפיו יצא ימיני לפגוש את אמו "בכל רגע ששב"ס יבחר, לכל מקום שאינו בית מעצר, מבלי שתינתן הודעה מוקדמת ושיהיו נוכחים בו רק הוא ואמו".

השופט שלמה פרידלנדר קיבל את העתירה. בהחלטתו קבע השופט כי הפתרון שהוצע "הינו פתרון מידתי, המעניק מענה הולם לצורך הומניטרי, מתוך אהדה כלפי מצבה של אמו של העותר". השופט העניק לשב"ס שהות לבחינת המתכונת ליישומו, וקבע כי על שב"ס לאפשר את קיום המפגש עד 24 בינואר.

ימיני העיד בבית המשפט: "הייתי מסטול ופתאום היה בום"

לפניות לכתבת mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully