וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מתח ביקורת אך התיר לעכב את פינוי רמת גלעד

גלעד גרוסמן

3.1.2012 / 16:46

השופטים הסכימו לקבל את הסכם הפשרה בין תושבי המאחז למדינה, לפיו הממשלה תפעל להכשיר המאחז כשכונה ו-9 קראוונים יועברו למקום לא שנוי במחלוקת. "לא ניתן להמשיך בדחייה עד אין קץ"

בג"ץ אישר היום (שלישי) את ההסכם שהושג בין תושבי המאחז רמת גלעד לבין המדינה, והתיר לעכב את פינוי המבנים במאחז שנבנו על קרקע פלסטינית באופן לא חוקי. עם זאת, השופטים מתחו ביקורת על התנהלות המדינה בנוגע לפינוי מאחזים. "לא ניתן יהיה בעניין זה להמשיך בדחייה עד אין קץ", נכתב בהחלטה. לצד זאת החליטו השופטים כי המדינה צריכה להגיש תצהיר נוסף בתוך שבוע, ובו להתייחס, בין השאר, גם להתקדמות בסוגיית הסדרת הבנייה הממוקמת על קרקע שאינה פרטית, ולעדכן באשר למצב המאחז מצפה יצהר, אותו התחייבה המדינה לפנות עד סוף שנת 2011.

בשבוע שעבר הצליחו המדינה והמתנחלים לגבש הסכם בנוגע לרמת גלעד, לפיו הממשלה תפעל "להכשיר" את המאחז כשכונה בתוך שטחי המועצה המקומית קרני שומרון, ותשעה קרוואנים יועברו ממנו לשטח שאינו שנוי במחלוקת. על פי ההסכם החדש, המתנחלים יפנו את תשעת המבנים מעל הקרקע השנויה במחלוקת עד 1 במרץ 2012. זאת, בניגוד להתחייבות המדינה לבג"ץ כי "תסיר" עד לסוף שנת 2011 שבעה קרוואנים שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית. במקביל תבדוק המדינה מספר מבנים שלא ברור אם נבנו באופן מלא או חלקי על קרקע פרטית, עד 1 במאי.

"אין להתעלם מכך שהמשיבים נמנעים מקיום התחייבויותיהם כפי שבאו לידי ביטוי במספר תצהירים שניתנו על ידם במסגרת העתירה שלפנינו", כתבו השופטים, שדנים בעתירת הפינוי שהגישה שלום עכשיו. ואולם, הם החליטו לקבל את ההסכם מכיוון שלדבריהם "אנו רואים חשיבות רבה לפתרון הסוגייה בדרכי שלום ובהסכמה על פני פתרון של פינוי בכפייה ותוך הפעלת כוח".

השופטים קבעו כי נעשה מאמץ כן להגיע להסכמה, ולכן ראוי לקבל את העיכוב. עם זאת, הם לא נמנעו ממתיחת ביקורת על גרירת הרגליים של המדינה בנושא. "יש להדגיש כי אורך הרוח שמגלה בית המשפט בציפייה למימוש חובתה של המדינה לקיים הבטחותיה ולפעול בהתאם לחוק מבוסס על האמון ברצון הממשלה לממש את המדיניות עליה הצהירה בפני בית משפט זה", כתבו, "אולם על המדינה לכבד את ההתחייבויות שקיבלה ועמדו ביסוד החלטותיה. לא ניתן יהיה בעניין זה להמשיך בדחייה עד אין קץ".

עוד באותו נושא:
יש הסכם על רמת גלעד: תהפוך לשכונה בקרני שומרון
צה"ל נערך לפינוי רמת גלעד: "אף אחד לא מעל החוק"
לקראת הסכם להכשרת המאחז רמת גלעד: "בלי עימותים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully