וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בגבול עם ירדן: נתניהו מקדם הקמת גדר ביטחון

ראש הממשלה הודיע כי לאחר שתושלם בניית הגדר בגבול של ישראל עם מצרים, תיבנה גם גדר בערבה על הגבול עם ירדן. המהלך נועד לחסום אפשרות של כניסת מסתננים שיעקפו את המכשול הדרומי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון) כי לאחר שתושלם בניית הגדר בגבול ישראל-מצרים, תיבנה גם גדר בערבה על הגבול עם ירדן. נתניהו אמר את הדברים בישיבת שרי הליכוד, לפני ישיבת הממשלה. המהלך של בניית הגדר בגבול המזרחי, נועד לבלום הסתננות של מהגרי עבודה ופליטים מאפריקה, שינסו לעקוף את המכשול הדרומי. ביום שלישי יתקיים דיון במשרד הביטחון בנוגע להמשך בניית הגדר בגבול המצרי ובניית הגדר בגבול הירדני.

בשיחות סגורות בשבועות האחרונים אמר ראש הממשלה נתניהו כי "ברגע שהפער הכלכלי של כושר ההשתכרות בין ישראל ואפריקה נותר יציב, תמיד תהיה אטרקציה להסתנן, אחרי שנסגור את הגבול עם מצרים זה עניין של זמן עד שהמסתננים יגיעו גם משם". לדברי גורמים בלשכת ראש הממשלה, המכשול שייבנה יהיה דומה במהותו ובתכונותיו לגדר הנבנית בגבול מצרים".

בפיקוד דרום התגאו באחרונה בקצב של בניית הגדר לאורך הגבול המצרי, אולם הביעו דאגה מכך שהצבת טכנולוגיה מתקדמת, תביא לניסיון חדירה דרך גבול ירדן. גורם ביטחוני אמר בשבוע שעבר כי המעבר מגבול של שלום לגבול עם שלום, ייאלץ את צה"ל לקבל החלטות משמעותיות על סדר הכוחות לאורך הגבול והאמצעים שיוקצו לחטיבת הערבה.

הגורם הביטחוני הסביר כי ההערכות בצה"ל הן שבשלב הראשוני יגיעו מסתננים מאפריקה ישירות לירדן ומשם לעבר שטחי ישראל. לדבריו, לאחר מכן תחל תנועה של מחבלים שיצאו משטחי רצועת עזה, יחצו את חצי האי סיני ויגיעו דרך טאבה בסירות לעקבה, ומשם לגבול הישראלי. ההערכה היא שהגדר והמערכות הטכנולוגיות שייפרשו לאורך הגבול המצרי יפגעו באופן קשה בכלכלה של הבדואים משני צדי הגבול, מה שיוביל אותם לחפש אחר מקורות פרנסה חדשים בגבול הירדני.

באמצע החודש שעבר אישרה הממשלה פה אחד את תכניתו של נתניהו לטיפול במסתנני עבודה בלתי-חוקיים. כל משרדי הממשלה ישתתפו במימון התוכנית שעלותה 630 מיליון שקל (שמגיעים מקיצוץ רוחבי של 2% מכל משרדי הממשלה). הדגש המרכזי בתוכנית החדשה הוא על הגדלת האכיפה והגדלת הקנסות על מעסיקי מסתנני עבודה בלתי-חוקיים. לפי הצעת החוק שתובא לאישור הכנסת ניתן יהיה לקנוס תאגידים שמעסיקים מסתנני עבודה בלתי-חוקיים בסכומים של 75,000 שקלים ובמקרים מסוימים אף להביא לסגירת העסק.

עוד בנושא:

חשש בצה"ל: הגדר בגבול הדרום תוביל המחבלים לירדן
תכנית נתניהו למלחמה במסתננים: גדר, קנסות וגירוש
כדי להיאבק במסתננים: גדר המערכת תגיע עד אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully