וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדי שקרא לחיילת "פרוצה" מואשם בהטרדה מינית

גלעד גרוסמן

29.12.2011 / 10:43

שלמה פוקס נסע באוטובוס מהדרין בירושלים לצד דורון מטלון. כשביקשה לעבור קדימה, הוא צעק לעברה: "את בין אברכים, אין לך כבוד". בית המשפט שיחרר אותו למעצר בית בתנאים מגבילים

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

סערת הדרת הנשים מגיעה לבית המשפט: לבית משפט השלום בירושלים הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד שלמה פוקס, בן 44 תושב העיר, בגין הטרדה מינית, אחרי שצעק אמש "פרוצה" לעבר חיילת שנסעה באוטובוס. המשטרה ביקשה מבית המשפט לשחרר את פוקס בתנאים מגבילים, לשלוח אותו למאסר בית מלא ולהרחיקו מירושלים ומבית שמש.

בית המשפט קבע כי פוקס ישוחרר בתנאים מגבילים, כשיוכל להגיע ללימודיו בישיבת "אהבת שלום" מ-8:00 בבוקר עד 19:00, וישוב לביתו. כמו כן, נאסר עליו לנסוע בתחבורה ציבורית. בדיון טען פרקליטו יאיר נהוראי כי "מדובר בפרשנות חדשנית לסעיף הטרדה מינית", וכי הטרדה מינית פירושה ליצור פעולה מינית וכי אין בקללה עניין שכזה. "אנחנו נמצאים במצב שנכנסת משטרת מחשבת", אמר נהוראי, והוסיף כי מרשו "ניסה להתרחק מהמיניות ועלה לאוטובוס עם הפרדה בין גברים לנשים". בתוך כך, ציין "החלטה שכזאת אין פירושה מדרון תלול אלא מפלי ניאגרה".

השופטת אילתה זיסקינד דחתה את הדברים ואמרה כי חוק למניעת הטרדה מינית כולל גם התייחסות מבזה ומשפילה לאדם ביחס למינו והחוק לא דורש דבר מיני". היא הוסיפה כי "חוקי היסוד קובעים כי אין להפלות אנשים בשל מיניותם", הורתה לשלוח את פוקס לתסקיר שירות מבחן כדי לבחון אם יש מקום לשלוח אותו למעצר בית מלא.

לפי כתב האישום שהגישה המשטרה, פוקס והחיילת, דורון מטלון, נסעו בקו 49 של אגד בשדרות לוי אשכול בירושלים. כרטיסנים עלו לאוטובוס באחת התחנות, וביקשו מהנוסעים להסדיר את התשלום. אחת הנשים שישבו באוטובוס ביקשה לעבור לחלקו הקדמי כדי לשלם לנהג, ולפי המתואר בכתב האישום, פוקס העיר לנוסעת כי "אישה לא צריכה לעבור קדימה בשביל לכרטס, ועליה לשוב לחלק האחורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי כתב האישום, פוקוס קרא למטלון "פרוצה" רק בשל מינה. החיילת, דורון מטלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוקס פנה לאחר מכן למטלון, שעמדה באוטובוס מכיוון שיתר המקומות היו תפוסים, ו"הורה" גם לה לעבור לחלק האחורי של האוטובוס, כיוון שמדובר באוטובוס מהדרין בו נשים יושבות מאחור. מטלון ענתה לו שנשים יכולות לשבת היכן שירצו, ופוקס השיב לה: "פרוצה, פרוצה, פרוצה, אין לך כבוד. את עומדת בין אברכים, וזו בושה". החיילת התחילה לבכות, ופנתה לכרטיסנים לעזרה. הם הזעיקו שוטרים, שעצרו את פוקס.

בכתב אישום - המייחס לפוקס גם עבירה של התנהגות פסולה במקום ציבורי – התובע המשטרתי מאשים את פוקס בהטרדה מינית, מכיוון שפוקס התייחס למינה של החיילת "באופן מבזה ומשפיל". "המשיב הטריד נוסעת באוטובוס רק בשל מינה. הוא לא בחל להשתמש בביטויים מבזים ומשפילים כלפי המתלוננת, שכל חטאה היה כי ביקשה לעשות שימוש בתחבורה הציבורית, ועמדה באוטובוס אשר כל מושביו היו תפוסים", נכתב בבקשת השחרור. עוד נכתב כי במעשיו, פוקס "הטיל אימה על המתלוננת, שפרצה בבכי בעקבות ההשפלה שחוותה מידיו". במשטרה טוענים כי יש להתייחס בחומרה להתנהגותו של פוקס, "שהשתלח והשפיל צעירה באוטובוס הומה אדם". עוד נכתב כי יש להתייחס בחומרה למעשים גם בשל ההקשר הרחב של הדברים, בהיות המעשה חלק מתופעה חמורה ונפוצה העומדת כיום במוקד העשייה ברשויות האכיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully