וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ה-8 שהותקפה בבית שמש: "שהקיצונים יעזבו"

נעמה מרגוליס, הילדה שחרדים מתנכלים בעיר מגוריה, הגיבה לפרסום ואמרה שהיא מרגישה שהציבור מחבק אותה. המשטרה עצרה 21 חשודים בהתנכלויות בעיר מאז פתיחת שנת הלימודים

נעמה מרגוליס בת השמונה, שחרדים מתנכלים לה בעיר מגוריה בית שמש, כפי שנחשף בתכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 התייחסה היום (ראשון), לראשונה מאז הפרסומים, למעשים ולהד הציבורי שהסיפור שלה קיבל. בראיון לגלי צה"ל אמרה נעמה כי הפרסום והשיח הציבורי מרגיע אותה וכי "אני מאחלת לעצמי שיהיה לי מזל שהקיצונים יעזבו". היא הוסיפה כי אין למשפחתה מחשבות לעזוב את העיר. עוד אמרה כי היא סובלת מההתנכלויות מזה שנה וכעת מרגישה שהציבור מחבק אותה, אך יש גם כאלה שמגיבים אחרת. "אומרים שמה שאני עושה זה לא יפה ולא נחמד. זה הקיצונים", אמרה.

נעמה מרגוליס, הילדה שהותקפה ע"י חרדים בבית שמש, דצמבר 2011. באדיבות המשפחה
חולמת בלילה שיפגעו בה. נעמה מרגוליס/באדיבות המשפחה

נעמה הוסיפה כי היא יודעת שמתארגנת הפגנת תמיכה לכבודה ליד בית הספר ואף קראה לציבור להגיע. "כדאי להם לבוא להפגנה", אמרה. באשר לשגרת היומיום ולכך שאולי אמה תצטרך ללוות אותה עכשיו לבית הספר אמרה כי "לפעמים אני הולכת עם חברים שלי". נעמה סיפרה כי לאור ההתנכלויות היא חולמת בלילה שיפגעו בה "ואני ממש מפחדת". עוד סיפרה כי הקיצונים "יום אחד עמדו ממש ליד הבית שלי וצעקו קללות" כמו "שניצל", במקום קריאת הגנאי "שיקסע" המתייחס ללא-יהודיות.

בעקבות האירועים עדכן הבוקר השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כי כבר ביום חמישי, עוד בטרם פרסום הכתבה בערוץ 2, נעצר חשוד בתקיפת נעמה מרגוליס, אולם הוא שוחרר עקב אי-זיהוי. עוד עדכן השר כי המשטרה עצרה מאז תחילת העימותים סביב בית הספר, שהחלו בתחילת שנת הלימודים, 21 חשודים בהתנכלות לתלמידות, וכי כנגד תשעה מהם הוגשו כתבי אישום. "נדרשת מעורבות רבה של מנהיגי ציבור, ראשי הקהילה וראשי הרשויות אשר במעורבות , בגינוי המעשים , בהרגעת הרוחות ובסיוע המשטרה ישיגו תוצאות ורגיעה נדרשת", אמר אהרונוביץ'.

"המשטרה עושה ותעשה", אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והוסיף כי המשטרה תפעל על מנת לעצור "ולפעול נגד מי שיורק, מי שמתנכל או מרים יד". לדבריו, "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, זה לא רק עניין חוקי זה גם עניין חברתי. יש פה עניין של נורמות חברתיות. אני קורא לכל אנשי הציבור והמנהיגים הרוחניים לפעול נגד התופעה הזו. המרחב הציבורי בישראל יהיה בטוח ופתוח לחלוטין".

עוד באותו נושא:
נתניהו: נפעל נגד כל מי שיורק ומתנכל לנשים
אם הילדה מבית שמש: "החרדים המתנכלים - קבוצת טרור"
ההתנכלות בבית שמש: חרדי נעצר בחשד שירק על אישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully