וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בנמלים? הוועדים הקימו מטה מאבק

קובי מנדל

21.12.2011 / 15:36

בעקבות הצעתו של שר התחבורה ישראל כץ להקים רציפים פרטיים בצפון נמל אשדוד ולהעניק לעובדים 5% מהבעלות עליהם הודיעו ועדי העובדים כי יבקשו להכריז על סכסוך עבודה

שוב אי שקט בנמלים: ועדי העובדים בנמל חיפה ואשדוד הקימו הבוקר מטה מאבק משותף במטרה לטרפד את יוזמתו של שר התחבורה, ישראל כץ, להקים רציפים פרטיים חדשים בצפון נמל אשדוד. מטה המאבק כולל את שני יו"ר הוועדים של נמל אשדוד, אבינועם שושן ואלון חסן וכן את יו"ר ועדי עובדים נמל חיפה, מאיר תורג'מן וחברי הוועד: צביקה רואימי, מוטי פינטוק, ואדי משה.

ביום ראשון הקרוב, במסגרת כנס של איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, שייערך בבית ברל, יבקשו נציגי הוועדים בנמלים מיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, להכריז על סכסוך עבודה בנמלים. זאת בעקבות ההצעה של השר כץ לעובדי נמל אשדוד- לקבל 5% מהבעלות של הרציפים הפרטיים שמתוכננים לקום בצפון הנמל, מהלך שעלול להביא לפגיעה בביטחונם התעסוקתי של עובדי הנמלים.

תורג'מן אמר כי "לא נסכים, בשום פנים ואופן, להכנסת חברה פרטית כלשהי לתוך הנמלים או לצידם. בשנת 2005 המדינה עשתה טעות קשה בכך שהיא נתנה במחיר מגוחך את מספנות ישראל ליזמים פרטיים והעשירה את נכסיהם הפרטיים בין- לילה. כוועד עובדים תפקידנו לדאוג לביטחון התעסוקתי של העובדים ולכן נפעל בכל האמצעים בכדי להבטיח שכל הרציפים שייבנו בעתיד יתופעלו אך ורק על ידי עובדי הנמלים". לדברי תורג'מן, "איננו ששים אלי קרב, אולם אם משרד התחבורה יגרור אותנו לידי כך, לא נהסס להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו עד כדי השבתה כוללת של שני הנמלים".

אחת הסוגיות שמטרידות את העובדים היא הצעת משרד התחבורה, שהגוף הזוכה יוכל להפעיל את הרציפים החדשים לתקופה של 25 שנה וכי הזכיין יצטרך לגייס רק 30% מהממון הדרוש ויתר הממון יגויס בידי חברת נמלי ישראל. "אם כוונת המדינה להפריט את הרציפים החדשים, למה חברת נמלי ישראל אמורה להשתתף בגיוס המימון הדרוש? מה מסתתר מאחורי ההצעה"? שאל תורג'מן.

עוד בנושא:

העיצומים הקודמים נערכו בקיץ
גם במאי שבתו העובדים - בגלל שוברים למסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully