וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בסוריה: 34 הרוגים בפשיטת הצבא על המפגינים

ניר יהב

17.12.2011 / 20:44

פעילי האופוזיציה דיווחו כי שבעה מההרוגים הם עריקים, והיתר נורו במהלך הפגנות נגד משטרו של בשאר אסד. במקביל, איימה הליגה הערבית לגרור את סוריה לאו"ם, אם לא תכניס משקיפים לשטחה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

על רקע הודעתה של הליגה הערבית, לפיה היא שוקלת לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שתשים קץ לאלימות כלפי המפגינים בסוריה, מספר ההרוגים מאש כוחות הביטחון במדינה רק מוסיף לעלות. פעילי אופוזיציה במדינה דיווחו כי 34 בני אדם נהרגו היום (שבת) מאש כוחות הביטחון לעבר אזרחים סורים שקיימו הפגנות נגד המשטר ברחבי המדינה. רוב ההרוגים הם מהמחוזות חומס ואדליב, שבעה מהם הם עריקים מצבא סוריה. צבא סוריה אף הפגיז הערב את העיר סראקב שבמחוז אדליב.

ראש ממשלת קטאר, השייח' חמד בן ג'אסם אל ת'אני, אמר היום כי הליגה הערבית תתכנס בקהיר ביום רביעי כדי לדון בהצעה להפסיק את האלימות בסוריה. הוא הוסיף ואמר כי הליגה מצפה לתשובתה הסופית של דמשק בנוגע להכנסת משקיפים למדינה, ואם לא תקבל תשובה עד אז, היא תשקול פנייה לאו"ם. "אנו רוצים שמועצת הביטחון תקבל את היוזמה שלנו", אמר.

מוקדם יותר אמר סגן מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד בן חלי, כי קיבל "איתותים חיוביים" מסוריה על כך שהיא מוכנה לאפשר למשקיפים ערבים להיכנס לשטחה ולפקח על המתרחש במדינה. אלא שסוריה כאמור לא השיבה עדיין בחיוב ליוזמת הליגה הערבית ובימים האחרונים רק הציגה את הסתייגויותיה ליוזמה.

הפגנות בסוריה נגד שלטונו של באשר אסד, דצמבר 2011. רויטרס
המפגינים מסרבים להיכנע. הפגנה נגד שלטונו של אסד/רויטרס

הליגה הערבית היא איננה הגורם היחיד המפעיל לחץ על משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, שכן גם מבית מתרבים האתגרים. מלחמת האזרחים בסוריה הולכת ומתרחבת בשבועות האחרונים וכך גם האבידות שמחתרת העריקים מסבה לצבא. כך למשל, דווח ביום חמישי האחרון על אחת המכות הקשות ביותר שספג צבא סוריה מאז החלה מחתרת "הצבא הסורי החופשי" ללחום נגדו, כשכוחות המורדים הרגו לפחות 27 חיילים בסדרת תקריות במחוז הדרומי דרעא. לפי הדיווח, באזור התנהלו שלושה קרבות עיקריים - שניים בתוך העיר דרעא עצמה, בה החלה ההתקוממות נגד השלטון לפני כתשעה חודשים, וקרב נוסף בצומת מחוץ לעיר.

יום קודם לכן, נהרגו במחוז חמה שבמרכז בסוריה שמונה חיילים, ששיירה שבה נסעו הותקפה ממארב על ידי עריקים. על פי הדיווח, תקיפת השיירה הצבאית באה בתגובה על הרג חמישה אזרחים מוקדם יותר מאש הצבא לעבר רכבם בסמוך לעיירה חטאב במחוז חמה ש"התפוצץ כמו כדור אש", לפי אחד הדיווחים.

עוד בנושא:
עדות מהטבח בסוריה: "ירינו בצעירים בלתי חמושים"
מכה קשה לצבא סוריה: עריקים הרגו 27 חיילים
עוד יום דמים בסוריה: 8 חיילים נהרגו מאש מארב

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully