וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה מכונסת: סיכוי קלוש למינוי שופטים לעליון

גלעד גרוסמן

25.11.2011 / 10:31

הוועדה לבחירת שופטים שבה והתכנסה הבוקר, אך הציפייה היא כי ימונו שופטים לבתי המשפט המחוזיים ובתי משפט השלום בלבד. ההערכה היא כי מינוי שופטי העליון יתעכב בחודש לפחות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

הוועדה לבחירת שופטים שבה והתכנסה היום (שישי) במשרד המשפטים בירושלים לאחר שכשלה במאמציה להסכים על מינוי שופטים חדשים לבית המשפט העליון בשבוע החולף. גם הבוקר לא צפויים חברי הוועדה להגיע להסכמות, ולפיכך ההערכה היא כי ימונו שופטים לבית המשפט המחוזי ובית משפט השלום בלבד.

בעקבות התארכות המגעים, התווספו השבוע שמות של מועמדים חדשים לעליון, מרביתם ממוצא מזרחי. ההערכה היא כי השופטים ייבחרו רק בעוד כחודש, לאחר שתינתן הזדמנות להגיש הסתייגויות על הרשימה החדשה. הרשימה, שהוגשה על ידי השר גלעד ארדן, ח"כ דוד רותם ונציג לשכת עורכי הדין עו"ד פיני מרינסקי, כוללת שמונה שופטי בית משפט מחוזי מכהנים. המועמדים הם השופט יצחק כהן, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת; שופטי המחוזי בנצרת נחמה מוניץ ואברהם אברהם; שופט בית המשפט המחוזי בפתח תקוה בנימין ארנון; שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון-גונן ואורי שהם; שופט בית המשפט המחוזי בחיפה יוסף אלרון ושופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע ברוך אזולאי.

על פי החוק, שמות המועמדים מוגשים על ידי שר המשפטים, נשיאת העליון או על ידי שלושה חברי ועדה. בתקופה הקרובה צפויים להיות מוגשים שמות נוספים של מועמדים, כאשר על פי המסתמן בעוד כחודש וחצי תתכנס הוועדה פעם נוספת בניסיון לבחור שני שופטים חדשים, שיחליפו את השופטים שפרשו אדמונד לוי ואילה פרוקצ'יה, וכן שני שופטים שיחליפו את ביניש ואת השופט אליעזר ריבלין, שפורשים בחודשים הקרובים.


עוד בנושא
מיהו המועמד המוביל לעליון נעם סולברג?
עוד שופטים מועמדים לעליון: רובם ממוצא מזרחי
אין הסכמה: הוועדה לבחירת שופטים תתכנס שוב בשישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully