וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שופטים מועמדים לעליון: רובם ממוצא מזרחי

גלעד גרוסמן

24.11.2011 / 10:06

חברי הוועדה לבחירת שופטים, הגישו רשימה חדשה של שמונה שופטי בית משפט מחוזי מכהנים, המועמדים לבית המשפט העליון. מדובר בחלק מהמאמץ של השר ארדן למנות לפחות שופט מזרחי אחד

בצל המחלוקת סביב המועמדים לכהונה בבית המשפט העליון, הגישו אתמול (רביעי) שלושת חברי הוועדה לבחירת שופטים רשימה של מועמדים חדשים. הרשימה תיכנס לתוקף רק בעוד חודש, לאחר שיינתן זמן להגיש הסתייגויות מהרשימה החדשה, ולכן השמות לא יעלו לדיון בעת ישיבת הוועדה מחר. אולם, ההערכה היא שלא ייבחרו מחר שופטים.

הרשימה, שהוגשה על ידי השר גלעד ארדן, ח"כ דוד רותם ונציג לשכת עורכי הדין עו"ד פיני מרינסקי, כוללת שמונה שופטי בית משפט מחוזי מכהנים, מרביתם ממוצא מזרחי. המועמדים הם השופט יצחק כהן, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת; שופטי המחוזי בנצרת נחמה מוניץ ואברהם אברהם; שופט בית המשפט המחוזי בפתח תקוה בנימין ארנון; שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון-גונן ואורי שהם; שופט בית המשפט המחוזי בחיפה יוסף אלרון ושופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע ברוך אזולאי.

מחר תתכנס הוועדה לבחירת שופטים, כשעל הפרק בחירה של שופטים לבתי המשפט המחוזיים ובתי משפט השלום, אולם שר המשפטים יעקב נאמן ביקש מחברי הוועדה לדון שוב במועמדים לעליון. זאת, לאחר שבתחילת השבוע לא התגבשה הסכמה לגבי שמות המועמדים, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים ליצור "דיל" שיוביל למינויו של השופט נועם סולברג, מועמדו של נאמן, ושל שופט המועדף על נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש.

על פי החוק, שמות המועמדים מוגשים על ידי שר המשפטים, נשיאת העליון או על ידי שלושה חברי ועדה. בתקופה הקרובה צפויים להיות מוגשים שמות נוספים של מועמדים, כאשר על פי המסתמן בעוד כחודש וחצי תתכנס הוועדה פעם נוספת בניסיון לבחור שני שופטים חדשים, שיחליפו את השופטים שפרשו אדמונד לוי ואילה פרוקצ'יה, וכן שני שופטים שיחליפו את ביניש ואת השופט אליעזר ריבלין, שפורשים בחודשים הקרובים.

עוד בנושא:

דעה: מינוי שופט ראוי לא נמדד במוצאו העדתי
השינוי בוועדה לבחירת שופטים אושר בקריאה ראשונה
אין הסכמה: הוועדה לבחירת שופטים תתכנס שוב בשישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully